Norris: Verstappena si vážím, ale tohle bylo příliš

Norris: Verstappena si vážím, ale tohle bylo příliš

Souboj z Mexika mezi Maxem Verstappenem a Landem Norrisem by se dal popsat mnoha slovy. Nebezpečné a neférové závodění znovu rozvířilo diskuse o změnách a o tvrdších trestech. Poučí se všichni z podobné situace?

Max Verstappen byl za svou jízdu při Velké ceně Mexika označen za nebezpečného a absurdního poté, co souboj s Landem Norrisem dosáhl bodu varu, a šéf McLarenu Zak Brown trval na tom, že všeho bylo dost.

Přesně týden po sporném souboji v Austinu, kde byl Lando Norris potrestán, dostal Max Verstappen za své počínání v Mexiku dvě desetivteřinové penalizace, a nakonec skončil šestý, čtyři místa za svým rivalem o titul.

K oběma nedělním incidentům došlo v 10. kole, kdy Nizozemec nejprve vytlačil pilota McLarenu ve čtvrté zatáčce. Lando Norris měl rozhodující náskok na apexu, než mu nezbyl žádný prostor, a poté se vrhl na vnitřní stranu rychlé osmé zatáčky, když se snažil získat zpět druhé místo, přičemž oba vozy vyjely mimo trať a téměř se srazily.

„Ten chlap je nebezpečný,“ Brit si stěžoval v týmovém rádiu. „Musel jsem se prostě vyhnout nehodě, stejně jako minule. Za chvíli skončím ve zdi.“

Komisaři rozhodli, že Max Verstappen v obou případech pochybil, a udělili mu dva desetivteřinové tresty, které si pilot Red Bullu odpykal v boxech a v podstatě ho vyřadily ze hry. Po závodě navíc dostal i dva trestné body do licence. „Tresty nebyly dostatečné. Chci říct, že to začíná být trochu směšné. Tleskám komisařům FIA. Už toho bylo dost. Pojďme si dopřát dobré a čisté závody, které budou pokračovat,“ okomentoval situaci Zak Brown.

Lando Norris bezprostředně po závodě řekl, že něco takového od nizozemského pilota očekával, ale doufal, že se to nestane. „Maxe si velmi vážím v tom, co dělá, jak závodí, ve všech těchto věcech, a těším se na dobré souboje. Chci je zažívat, vykouzlí mi úsměv na tváři a je to to, co na závodění miluji a proč to tak trochu dělám. Ale to, co se stalo v Mexiku, to už je trochu moc. Mohli jsme oba vypadnout ze závodu, takhle by se závodit nemělo.“

„Možná se mnou budou někteří lidé nesouhlasit a řeknou, že se mýlím, ale myslím, že to bylo moc, a doufám, že to Max pozná, a pak můžeme pokračovat jen v dalších čistých, férových soubojích, protože se na ně těším.“

Vysvětlil také, jak pozice Maxe Verstappena ovlivňuje jeho mentalitu. „Nezáleží na tom, jestli skončí první nebo druhý, chce mě jen porazit a obětuje se. Je ve velmi silné pozici, je daleko vpředu a nemá co ztratit.“

Max Verstappen, který většinou protestuje již v rádiu, se po závodu ničemu nebránil. „Problém je, že když jste pomalejší, dostáváte se do takových pozic. Nehodlám se jen tak lehce vzdát. Není to o tom, že bychom souhlasili nebo nesouhlasili s penalizacemi, ale jde jen o to, že 20 sekund je docela hodně.“

„Největší problém v Mexiku a také to, co mi dělá starosti, je závodní tempo. To opravdu nebylo dobré a je to něco, co musíme analyzovat. I bez těch penalizací jsme neměli vůbec žádnou šanci bojovat vepředu. Nemám strach o titul. Byl to pro nás opravdu špatný závod, ale také vím, že máme na mnohem lepší výsledky, takže v tom budeme pokračovat.“

Šéf týmu Christian Horner se také nezabýval konkrétními tresty, ale uvedl, že takto tvrdé následky jsou nebezpečným precedentem do budoucna. „Problém je v tom, že se podle mě dostáváme na velmi nebezpečné území. Myslím, že si opravdu FIA a piloti musí sednout a rozhodnout, co je přijatelné a co ne. Myslím, že dvě desetivteřinové penalizace byly trochu přísné.“

„Vždycky musíte hrát podle pravidel. Podíváme se na to a poučíme se z tohoto závodu, ale pro nás dnes bylo víc to, že jsme prostě neměli tempo. Na to se v příštích pěti dnech zaměříme.“

Souboj okomentoval i Martin Brundle. „Nehorázné. Incident v osmé zatáčce byl prostě moment v červené mlze a vlastně absurdní moment. Měl štěstí, že nedostal trest za jízdu nebo tak něco.“

„Mám z Maxe obrovský respekt a nesnáším, když dělá takové věci. Je lepší než tohle. Myslím, že v sobě nese frustraci, protože má momentálně třetí nejrychlejší vůz. Víme, že je divoký, a víme, že je agresivní, a to je to, co chcete, o to nám jde, ale je tu určitá hranice. Tohle bylo daleko za hranicí.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Jako malá jsem z televize slyšela hlavně jméno Michael Schumacher. Svoji cestu k formuli 1 jsem si ale musela najít sama. Nejvíce mě baví životní příběhy pilotů, jedinečné příběhy z paddocku a kus historie, který tento sport za sebou zanechal. Ve formuli 1 je totiž možné vše. Kromě formule 1…

Další články autora →