Norris po Mexiku vede o pouhý bod. Bitva přiostřuje

Norris po Mexiku vede o pouhý bod. Bitva přiostřuje

Lando Norris přijel do Mexika s úsměvem na tváři a drama „lepící páska“ z Velké ceny USA jej nijak neovlivnilo, spíše naopak. Odjel totiž s desátým vítězstvím ve své kariéře, kterým si zajistil vedení v Poháru jezdců.

Lando a drama s Red Bullem

Ve Velké ceně USA dosáhla rivalita mezi týmy McLaren a Red Bull nové úrovně intenzity díky nyní již nechvalně známé epizodě „lepící páska“, ve které se mechanik Red Bullu pokusil odstranit pásku, kterou Lando Norris někdy používá k zaměření svého místa na startovním roštu. Před Velkou cenou Mexika se však Brit této kauze zasmál a prozradil, že by pásku stejně nepoužil. „Bylo to o to zábavnější, že jsem ji nepotřeboval, dali jsme ji tam jen pro případ. Byla to prostě sranda, malé vedlejší úkoly, které týmy vymýšlejí, aby se pobavily. Ale ano, byli jsme to my, kdo se tomu smál.“

Pato v papájové

Autódromo Hermanos Rodríguez má zaslouženou pověst jako domov jednoho z nejvášnivějších a nejnadšenějších davů F1, ale když je ve voze jeden z nich, můžete hysterii vytočit na maximum. McLaren tuto skutečnost zjistil v pátek, když dal místnímu hrdinovi a pravidelnému účastníkovi IndyCar Pato O’Wardovi šanci řídit vůz Landa Norrise v prvním volném tréninku. Jakmile mexický závodník opustil boxovou uličku, tribuny vybuchly a po následující hodinu byl každý jeho pohyb volantem provázen bouřlivým jásotem. Bohužel poté přišla tvrdá realita v podobě nečekané nevolnosti. Po tréninku musel být převezen do zdravotního centra kvůli ošklivé otravě jídlem.

Lepší nevědět

V sobotu Lando získal úžasnou pátou pole position v sezóně, když zajel kolo za 1:15,586 a porazil Charlese Leclerca z Ferrari o téměř tři desetiny sekundy. Pilot podporovaný společností Allwyn ale neměl tušení, odkud se vzalo takové tempo. „To bylo kolo! Ani já nevím, jak se mi to podařilo. Možná čím méně vím, tím lépe,“ řekl závodnímu inženýrovi Willu Josephovi přes vysílačku. Poté Lando vše vysvětlil a prozradil, že během jízdy záměrně vyhýbá zobrazení delta času.

Mexická mistrovská lekce

A v neděli tento stav plynulosti pokračoval, když Lando dosáhl drtivého vítězství. Poté, co vyhrál souboj o vedení v první zatáčce, Brit jednoduše odjel pronásledovatelům a zvítězil s obrovským náskokem 32 sekund před Charlesem Leclercem z Ferrari a Maxem Verstappenem z Red Bullu. A s týmovým kolegou Oscarem Piastrim na pátém místě je Lando poprvé od Velké ceny Bahrajnu v dubnu opět v čele Poháru jezdců.

Toto vítězství bylo pro Landa výjimečné, protože se stal prvním pilotem McLarenu, který v Mexiku vyhrál od roku 1989, kdy na nejvyšším stupni pódia stál legendární Ayrton Senna. „Je hezké vrátit McLaren po tak dlouhé době zpět na vítěznou vlnu. A mít své jméno někde poblíž někoho jako Senna je docela výjimečné. Bude to hezké vzpomínat na to za 10, 20 let.“

Allwyn znovu oceňoval

V Mexiku se neprosadil jen Lando Norris. Ve čtvrtek Allwyn předal třetí cenu F1 Allwyn Global Community Award, přičemž čest a dar ve výši 100 000 eur připadly dětské charitativní organizaci Nadaci Johna Langdona Downa.

Dar pomůže nadaci urychlit její misi odemknout plný potenciál dětí s Downovým syndromem prostřednictvím integrovaného programu péče a vzdělávání. Iniciativa přímo podpoří 89 dětí ve věku od 6 do 18 let a poskytne více než 445 členům rodin školení a zdroje k podpoře dlouhodobé nezávislosti a inkluze.

Zdroje článku:

Tisková zpráva Allwyn

Formule 1 nejsou jen úspěšní jezdci, ale i špičkové týmy. Ferrari, které udává tempo od samého počátku šampionátu, týmy založené závodníky jako McLaren či Williams, nebo noví šampioni Mercedes a Red Bull.

👉 Seznam týmů F1 | Aktuální sezóna | Kde týmy sídlí?

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Jako malá z televize slyšela hlavně jméno Michael Schumacher, který v rodině zůstává oblíbencem. Svoji cestu k formuli 1 si ale musela najít sama. Nejvíce jí baví životní příběhy pilotů, jedinečné příběhy z paddocku a kus historie, který tento sport za sebou zanechal. Ve formuli 1 je totiž možné vše.…

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *