Maxe Verstappena vytočilo chování Sebastiana Vettela a pilotů Renaultu v Q3, což dal značně najevo. Nicméně s odstupem času si uvědomuje, že reakce byla přehnaná.
K incidentu došlo v samotném závěru třetí části kvalifikace, kdy skupina jezdců nechala své poslední pokusy na poslední chvíli a na trati byl pak hustý provoz, načež doplatil zejména nizozemský závodník.
Když byl Verstappen v letmém kole, předjel jej nejprve Vettel a následně i Nico Hülkenberg s Danielem Ricciardem. Kvůli tomu musel zvolnit a dokonce málem kolidoval se svým týmovým kolegou Piere Gaslym.
Do vysílačky tak spustil lavinu sprostých slov a po vystoupení si postěžoval, že trojice hříšníků jaksi pozapomněla na „gentlemanskou dohodu“.
S odstupem času však uznává, že se na své soupeře zlobil neprávem: „Když vám inženýr řekne, že si máte pospíšit, tak to uděláte. Samozřejmě, že pro mě to dobré nebylo, ale mohlo to být přesně naopak.Vždycky se snažíte vyjet na trať co nejpozději. Když projíždíte přes cílovou čáru jako poslední se zbývající jednou vteřinou, je to perfektní. Koneckonců jsme vyjeli všichni pozdě.“
Nicméně přiznal, že by také mohl předjíždět, ale nakonec si to rozmyslel: „Ano, ale nechtěl jsem být hajzl.“
Zabránil Verstappen Gaslymu v zajetí rychlejšího kola?
„Vypadalo to tak, nebo ne?“ reagoval pilot Red Bullu na otázku, zda zdržení Francouze bylo úmyslné. „Ale stejně jsme vyjeli pozdě. Předjela mě tři auta, chtěl jsem si pojistit svoje místo.“
21 letý rodák z Hasseltu je s chováním auta spokojený a je přesvědčený, že klidně mohli startovat ze druhé řady. Proto očekává, že nedělní 1000. Grand Prix bude zajímavá.
Magnussen považuje předjetí za „zbytečný faul“, Vettela a spol. však chápe
Kevin Magnussen se zastává svých rivalů z Itálie a Francie. „Byl to pořádný chaos, každý měl jezdce před sebou i za sebou. Koneckonců tam bylo pro zbývající čas a prostor, který byl k dispozici, příliš mnoho jezdců. Dalo se to předpokládat, protože všichni byli na trati prakticky v tu samou dobu. I já váhal, jestli mám v letmém kole předjíždět, nebo se radši držet zpátky. Protože mi bylo jasné, že se někteří piloti nebudou chtít nechat předjet.
Koneckonců je to tak, že pokud jako jezdec dokážete začít (měřené) kolo, pak jste si počínali dobře.“
Magnussen je známí tím, že není žádná cimprlína. Proč se tedy rozhodl, že se bude držet zpátky? „Dal jsem od toho ruce pryč, protože jsem pravý gentleman,“ zavtipkoval. „Upřímně, věděl jsem, že moje šance zvládnout to včas je malá. Nechtěl jsem se dostávat před ně násilím a pokazit jim jejich pokus. Takový faul není nutný. Nedává mi to žádný smysl.“
Němcův týmový kolega Charles Leclerc dokonce tvrdí, že „žádná gentlemanská dohoda ani neexistuje. Není to možné. Neboť týmy mají s pneumatikami různé strategie. V zásadě musíme následovat pokyny, které dostaneme.“
Podle Ricciarda bylo předjetí na místě, jinak by měřené kolo nestihl
Australan si myslí, že právě díky tomu, že Verstappena předjel, dokázal s drobnou rezervou zajet další měřené kolo.
„Podle mě jsem měl sekundu rezervu nebo dokonce i méně. Už jsem zaregistroval červené světlo, když jsem projížděl, tak těsné to bylo. Netuším, jestli ostatní piloty jejich inženýři informovali dobře. Ten můj mi ale řekl, že na to musím opravdu šlápnout, protože to bude těsné. Bylo to divné, kolik času si někteří jezdci nechali.“
„Nejprve předjel Nico mě, pak předjel i Verstappena. Zcela evidentně měl naspěch. Takže jsem udělal to samé. Věděl jsem, že pokud to neudělám, můžu si poslední kolo odškrtnout. Za normálních okolností bereme na ostatní ohled. Neničíte svým soupeřům kvalifikační kola naschvál. Ale tohle nebyla normální situace,“ uzavřel rodák z Perthu.
When "you're just trying to be nice" and… 👀#ChineseGP 🇨🇳 #Race1000 @Max33Verstappen pic.twitter.com/mGCv0R7BUJ
— Formula 1 (@F1) April 13, 2019