
Juan Pablo Montoya poukázal na to, že nedávné rozhovory Lewise Hamiltona po závodech mohou být spíše jeho snahou změnit způsob uvažování Ferrari, než že by Brit mohl tým opustit. Rozhovořil se i o Maxovi Verstappenovi a Mercedesu.
Lewis Hamilton měl po posledních závodech velmi zvláštní komentáře na vlastní osobu. Nevěří si a podkopává svoji vlastní sebedůvěru. Kolumbijec si nemyslí, že jde o zhroucení, ale Brit se spíše snaží o změnu. „Myslím, že jeho prohlášení není známkou zhroucení. Je to způsob, jak říct Ferrari, že pokud jej nebudou poslouchat, můžou ho klidně vyhodit nebo nechat odejít.“
„Hlavní problém je, že Lewis nedostává pozornost, kterou chce, a oni mu nevěnují dostatečnou pozornost v tom, co chce a o co usiluje. Vynakládá velké úsilí. Myslím, že pracuje opravdu tvrdě, ale Ferrari má velmi strukturovaný způsob práce. Je to něco jako, takhle to děláme a smiřte se s tím.“
„Jenže Lewis tak trochu říká, že takovým způsobem se nevyhrává. Myslím, že uvnitř týmu probíhá boj mezi lidmi, kteří říkají, že Ferrari musí Lewisovi naslouchat a že musí změnit způsob práce. To je opravdu velmi těžké, protože Ferrari má dlouhou tradici a hodně se zde hraje na politiku. A myslím, že Lewis je více zvyklý na přístup Mercedesu, který je o výsledcích. Tam je to spíše, co musíme udělat, aby přišla výhra.“
Komentáře sedminásobného mistra světa vzbudily otázky, zda se nechystá odejít pryč z formule 1. Mohlo by k odchodu dojít, pokud nezíská podporu svého nového týmu? „Myslím, že určitě počká do příštího roku, aby viděl, jak na tom budou. A pokud budou mít příští rok potíže a on nebude konkurenceschopný, myslím, že by si mohl říct, že má v životě i jiné věci.“
„Nakonec má s Ferrari smlouvu jako ambasador, ať už řídí vůz, nebo ne. Ale nechcete vidět Lewise odcházet v neúspěchu. Je to varovný signál. V posledních několika letech, kdy Mercedes přestal být opravdu dobrý, si myslím, že v kvalifikaci polevil, protože to nebyla tak nutná. A myslím, že se k tomu vrátit je opravdu těžké.“
„Podívejte se na záběry z kokpitu Lewise v kvalifikaci. Ten vůz mu vůbec nesedí. Podívejte se na Charlese, který je jako Max, jako Lando. Je přesný. A Lewis bojuje. Nevěří mu. Snaží se, ale nastavení pro něj prostě neodpovídá jeho stylu jízdy.“
Juan Pablo Montoya si ale nemyslí, že v zákulisí Ferrari se děje něco většího. „Ferrari mu nevěnuje dostatečnou pozornost a chce ho tam jen kvůli jeho jménu. Myslím, že tlačí na pilu a možná lidi začíná otravovat, jak moc tlačí, a možná je unavuje to, co vnímají jako jeho fňukání. Snaží se změnit svět sám. A myslím, že potřebuje více lidí na své straně, aby toho mohl dosáhnout více.“
Lewis Hamilton se v osobním životě věnuje i obchodním zájmům. Veganský řetězec burgerů ale prošel krachem a výroba nealkoholických nápojů je v začátcích. I bývalý pilot se vyjádřil na toto téma. „Nechápu to. Chce být vykreslen jako ten cool vegan, který nechce ublížit žádným mazlíčkům ani zvířatům.“
„Ale takový člověk by neměl být závodním pilotem. Protože člověk, který chce být úspěšným závodníkem, je člověk, kterému nevadí drtit lidi ve své hlavě. Udělá cokoli, aby vyhrál. Takový býval Lewis, takový je Max.“
„Z toho, co se říká, usuzuji, že pracuje opravdu tvrdě a opravdu chce uspět. To je velmi dobré, ale pravděpodobně nemá v týmu dostatečnou podporu, aby dosáhl změn. Je opravdu těžké získat podporu, když je druhý člen týmu rychlejší než vy.“
Max Verstappen je taktéž tématem, které je v paddocku horké. Nizozemec prý laškuje s Mercedesem a vyčkává, kam by mohl přejít. „Bude zvažovat možnosti, ale jaké možnosti se mu vlastně nabízejí? Myslíte si, že každý tým na startovním roštu opravdu chce Maxe? Nejsem si tím tak jistý.“
Mistr světa se ale rozhodnul v Red Bullu zůstat. „Myslím, že neměl na výběr. Kdybych loni vyjednával s Maxem, když vyhrál mistrovství světa, stálo by to řekněme 100 milionů dolarů. Letos má vůz, který se potýká s problémy. Částka by mohla být 50 milionů dolarů.“
„Možná to byl důvod, proč zůstal. Možná si Max myslel, že dostane 100 milionů dolarů, a ten, kdo s ním jednal, měl navrch, protože věděl, že Max ho chce víc, než on chce Maxe. Loni musela být částka za něj astronomická. Myslím, že letos, pokud s ním jednáte, můžete vyjednávat. Řekněte mu, že pokud chce zůstat, tady je částka. Toto by mohl Maxovi nabídnout polovinu toho, co by potřeboval loni.“
Red Bull se potýká problémy nejen s vozem. Dlouhodobý šéf rudých býků Christian Horner byl ze své funkce propuštěn, a nakonec se jej tým zbavil úplně. Navíc mnoho zaměstnanců přešlo do jiných týmů. „Mají ty správné lidi. Otázkou je, zda se dali všichni dohromady včas, aby mohli vůz postavit.“
„Myslím, že by mohli překvapit s pohonnou jednotkou a že to nemusí být tak špatné, jak si lidé myslí. Vzali všechny špičkové lidi z Mercedesu, špičkové lidi z Ferrari, lidi odněkud. Mají obrovské množství informací. Jejich shromáždění a integrace zabere čas.“
„Nyní přichází každý s novými nápady, každý něco zkouší, a nakonec je tím, kdo udává směr, někdo jiný. Co teď Red Bull udělá? Ztratili Christiana, Adriana Neweyho a Jonathana Wheatleyho, to je obrovská ztráta vedení.“
„Bude trvat tři nebo čtyři roky, než se vrátí k dominanci, kterou měli. Problém s několika lety trápení je, že pokud nebudou vyhrávat, odejde Helmut Marko. Kdo tedy zůstane? Řekněme, že přivedou Sebastiana Vettela, ten by byl v pořádku, co se týče řízení, ale nemá žádné politické zkušenosti s vedením společnosti.“
Spekulace ohledně Mercedesu a Maxe Verstappena ale vyvolává otázky ohledně složení pilotů. George Russell a ani Andrea Kimi Antonelli nemají se Stříbrnými šípy smlouvu na příští rok. „Myslím, že problém je v tom, že George dostane jen roční smlouvu. Kdybych byl George a měl někde jinde dobrou příležitost, šel bych.“
„Kdyby Aston Martin přišel za Georgem a nabídl mu místo na příští rok, on by to měl vzít. A pak by Mercedes pochopil, o co přišel.“