
Osm z deseti týmů formule 1 přineslo řadu vylepšení na své monoposty již tento víkend, kdy se jede Velká cena Belgie. Proč se tak týmy rozhodly, když je čeká sprintový víkend a proběhl pouze jeden volný trénink.
Ferrari, jak se očekávalo, představilo v Belgii nové zadní zavěšení, které by mělo umožnit širší rozsah nastavení. Na okruh byly také přivezeny změny v zadní části monopostu a upravené zadní křídlo, aby se maximalizovaly aerodynamické zisky.
Úřadující mistři a současní lídři z McLarenu zavádějí jednu změnu specifickou pro tento okruh, a to konfiguraci zadního křídla s nízkým přítlakem pro lepší odpor vzduchu.
Red Bull, který přijíždí pod novým vedením Laurenta Mekiese, který nahradil Christiana Hornera, je vybaven celou řadou změn, celkem pěti, na svém monopostu RB21. Změny předního křídla a změny v zadní části monopostu pro zlepšení výkonu jsou doprovázeny vylepšeným předním zavěšením a přepracovaným bočním krytem a krytem motoru pro maximální spolehlivost.
Podobné změny předního křídla a zadní nápravy byly přidány k monopostu Mercedes W16, aby George Russell a Andrea Kimi Antonelli měli k dispozici nástroje pro boj o cenné body v Ardenách.
V přivážení novinek pokračují i týmy ze spodnějších pater tabulky. Například Aston Martin také přinesl řadu vylepšení, včetně dvou změn předního křídla, které zlepšují zatížení i proudění, přičemž druhé z nich je podpořeno upraveným nosem. Zadní křídlo a nosník křídla byly také změněny s ohledem na menší zatížení zadní části, aby se zlepšil odpor vzduchu.
Ve čtvrtek Fernando Alonso médiím vysvětlil, že tyto díly měly být původně představeny až na příštím závodě v Maďarsku, ale dle jeho slov všichni v továrně tlačí na to, aby byly nové díly představeny co nejdříve. Zároveň dodal: „Uvidíme, jestli je budeme moci řádně otestovat. Pokud to uděláme a rozhodneme se s nimi závodit, budeme mít po víkendu lepší pocit. Pokud je nebudeme moci otestovat v prvním tréninku, možná se rozhodneme je pro kvalifikaci nepoužít.“
„Zároveň si myslím, že po sprintovém závodě máme otevřené parc fermé, takže bychom mohli první část víkendu využít jako test a v neděli závodit s nejlepší specifikací. Možností je tedy spousta. Nemám obavy,“ přiznal španělský veterán. Šéf Aston Martinu Andy Cowell však vzápětí vysvětlil, že tým se rozhodl tento víkend nepoužít upravenou podlahu a Alonso bude jako jediný používat nové přední křídlo.
Pár novinek v zadní části monopostu přivezl do Belgie také tým Alpine, který se snaží vytěžit maximum ze svého vozu A525, aby se vyhnul poslednímu místu v Poháru konstruktérů. Momentálně je na chvostu s 19 body a na devátý Haas ztrácí 10 bodů.
Racing Bulls přivezli přepracovanou zadní část monopostu a nový difuzor, aby zlepšil proudění vzduchu, a také přepracované zadní křídlo, které je přizpůsobené okruhu ve Spa.
Williams se také rozhodl přivézt novinky. Monopost FW47 se může pochlubit změnami podlahy a okrajů, novým vstupem do bočních krytů a upraveným krytem motoru, aby se pokusil vyřešit opakující se problémy s přehříváním.
Haas, jeho rival ze středu pole, však pro tento víkend nepřinesl žádné nové změny vozu VF-25. Americký tým je jedním ze dvou týmů, které zvolily tento přístup. Sauber se také rozhodl nasadit do Spa stejný vůz, jaký použil naposledy v Silverstone.