
Mercedes bilancuje nad výzvami, kterým Andrea Kimi Antonelli dosud čelil ve své první sezóně formule 1. Tým zároveň trvá na tom, že mladý jezdec má stále co objevovat, protože se stále vyvíjí.
Italský nováček zakončil turbulentní evropskou trojici závodů dalším odstoupením ve Španělsku, což ještě umocnilo frustraci z nedokončení závodu na domácí Velké ceně v Imole.
V Barceloně jel na sedmém místě, ale problém s pohonem zastavil jeho W16. Stalo se tak jen dva závody poté, co selhání rekuperačního systému zmařilo jeho naděje před nadšeným domácím publikem.
Monako nebylo pro Kimiho Antonelliho o moc lepší, většinu závodu strávil za vozy Williamsu, a nakonec skončil na posledním místě.
Osmnáctiletý jezdec zůstává na sedmém místě v šampionátu jezdců, ale nyní za svým zkušenějším týmovým kolegou z Mercedesu Georgem Russellem zaostává o značných 63 bodů.
Navzdory neúspěchům šéf týmu Mercedes Toto Wolff nadále veřejně podporuje rozvoj superhvězdy stříbrných šípů.
„Ano, líbí se mi jeho vývojová trajektorie,“ řekl Wolff. „Splňuje naše očekávání, dělá přesně to, co od něj očekáváme, a to je dobré. Musíme mu jen dát čas.“
V debriefingu Mercedesu po závodě v Barceloně se k tématu vyjádřil také technický ředitel James Allison, který upřímně zhodnotil Antonelliho obtížný závod: „Kimi je mladý a plný optimismu mládí. Ale vím naprosto jistě, že naše neúspěchy v tomto období Kimiho po cestě dost poznamenaly. Dva nedokončené závody z posledních tří, to je dost těžké přijmout.“
Antonelliho nedávná série závodů bez bodového zisku lehce Mercedesu zavařila v Poháru konstruktérů. V šampionátu německý tým přeskočilo Ferrari.
Allison přesto zdůraznil pozitivní stránku věci a vyzdvihl důležité zkušenosti, které nováček získává, zejména v náročných závodních podmínkách, jako jsou vysoké teploty ve Španělsku.
„Když to necháme stranou a Kimi se na to podívá sám, bude vědět, že má ještě co hledat. Ale kromě toho s ním byla odvedena spousta velmi pozitivní práce a získal skvělé zkušenosti z jízdy na velmi dynamické trati, jako byla ta v Barceloně, kde teplota tratě stoupala k 50 stupňům a v těchto podmínkách musel zvládat měkké pneumatiky. To mu velmi rychle přináší zkušenosti a on si s tím poradil docela dobře,“ přiznal technický ředitel.
Dalším závodem v kalendáři formule 1 je Velká cena Kanady, která nabízí krátkou přestávku od evropských okruhů. Naskočí rodák z Boloni zpět na bodovou vlnu? To se dozvíme již v neděli 15. června, závod v Kanadě startuje ve 20 hodin středoevropského času.