
Andrea Kimi Antonelli má od Mercedesu dlouhodobý plán. Toto Wolff sdělil, že na svého jezdce nijak netlačí a snaží se pomoci rozvíjet jeho talent. Zároveň jeho rozvoj přirovnal k rozvoji Oscara Piastriho.
Šéf týmu Mercedes Toto Wolff nastínil tříletý rozvojový plán pro svého mladého jezdce Andreu Kimiho Antonelliho. Učinil tak při diskusi o výzvách, kterým čelí nováčci v současné formuli 1, momentálně je například jejich závodní tempo ztíženo správným zacházením s pneumatikami, na což nebyli v juniorských sériích zvyklí.
Italský pilot v Kanadě získal své první umístění na stupních vítězů. Jezdec, který je už od svých 11 let součástí vývojového programu Mercedesu, se stal se třetím nejmladším pilotem v historii formule 1, kterému se podařilo získat pódiové umístění. Mercedes však nechce na svého jezdce zbytečně vyvíjet tlak, což se potvrdilo i po závodě v Kanadě.
„Kimi je v našem juniorském programu od svých 11 let a dnes lze rozpoznat talent, když děti začínají soutěžit v mezinárodních motokárových sériích,“ vysvětlil Wolff. „V našem juniorském programu máme dobrou skupinu skautů, a to je důležité. V jistém smyslu to funguje jako fotbalové nebo tenisové akademie, které identifikují talent velmi brzy.“
Antonelli od raného věku podával vysoké výkony, což tým považoval za ukazatel potenciálu pro mistrovství: „Pokud dítě začíná v 8 letech a již konkuruje starším dětem, je to dobrý znak. Pokud toto dítě vyhraje mistrovství o rok dříve než všichni ostatní, je to další dobrý znak. A Kimi vyhrával ve všech těchto kategoriích. To je velmi výjimečné.“
Formule 1 se však v posledních letech změnila a velkou část její složitosti tvoří správné zacházení s pneumatikami, což je věc, se kterou se nováčci často potýkají. Šéf týmu porovnal svého jezdce s Oscarem Piastrim z McLarenu a věří, že Antonelli by se mohl za tři roky stát uchazečem o titul.
„Zacházení s pneumatikami se stalo velmi obtížné. Nejde jen o čistou rychlost, ale také o péči o pneumatiky, abyste mohli jet co nejrychleji a zároveň neklouzali a nenechali je přehřát, protože tím ztratíte spoustu času na kolo. A to je omezení pro mladé jezdce, kteří se prosazují. Dobrým příkladem je Oscar Piastri, který vede šampionát. Trvalo mu rok a půl, než dohnal Landa Norrise. A letos je to poprvé, co má nad ním navrch. A to je, myslím, právě díky správnému zacházení s pneumatikami,“ popsal Wolff.
Kimi Antonelli je v současné době se 63 body na sedmém místě v Poháru jezdců ve své debutové sezóně. Zatím ho limituje neznalost některých, převážně mimoevropských okruhů, i přes to prokazuje velmi dobrou konzistentnost.
„Kimi nezná všechny okruhy, například také v Montrealu byl poprvé, takže začíná s obrovskou nevýhodou. Ale auto bylo dobré a on byl schopen jet rychle. Ano, pravděpodobně je třeba se podívat na tříletý program a říci, že to je čas, který mladý jezdec potřebuje, aby mohl konkurovat zkušenějším týmovým kolegům, kteří jsou také velmi rychlí. Myslím tím, že George patří dnes mezi nejlepší jezdce formule 1. A to je důvod, proč musíte dát mladým jezdcům čas. Musíte přijmout, že budou těžké víkendy, slabé výkony, ale to je prostě součást toho, jak to chodí,“ popsal šéf Mercedesu.
Wolff odmítl myšlenku výměny jezdců v týmu a potvrdil, že Mercedes chce mladé jezdce podporovat dlouhodobě.
„Myslím, že když se rozhodujete o talentu, musíte si být velmi dobře vědomi toho, koho posadíte do auta. A pokud je ten mladý jezdec velmi nadějný, musíte mu také dát čas na rozvoj. To děláme s Kimim. Bylo mnoho hlasů, které nechápali, jak můžeme dát sedačku osmnáctiletému klukovi. To je ale naše filozofie. Nikomu bychom nedali místo, kdybychom si nemysleli, že z něj může být budoucí šampion,“ uzavřel Wolff.
Antonelliho čeká nyní pár tratí, které moc dobře zná. Formule 1 se totiž nyní přesouvá na několik závodních víkendů do Evropy. Již poslední červnový víkend bude patřit Velké ceně Rakouska, kde bude mít šanci získat velmi cenné body do tabulky.