Tým ABT byl doposud jediným týmem, který neměl pro příští rok dodavatele motoru. Naopak nově příchozí Lola Cars neměl žádného zákazníka. Nyní však bylo potvrzeno, že tyto dvě společnosti spojí v 11. sezóně své síly.
Stáji z Kemptenu skončí na konci sezóny smlouva s Mahindrou, jejíž agregáty byly v jejich monopostu uloženy. Počínaje nadcházejícím ročníkem vyzkouší motory legendární automobilky Lola Cars. Vývoj pohonné jednotky již probíhá v plném proudu. První ostrý test na trati je naplánován na červen.
Šéf týmu ABT Thomas Biermaier se na spolupráci nesmírně těší, neboť dle jeho slov je přesvědčilo odhodlání, jaké Lola s Yamahou má. „Jsme nadšení, že se nám podařilo pro naší budoucnost najít dva zvučné partnery. Samozřejmě, pro nového konstruktéra bude velkou výzvou do mistrovství vstoupit a etablovat se. Ale během našich jednání v uplynulých měsících jsme jasně cítili, jak zkušeně, motivovaně a odhodlaně Lola s Yamahou tento projekt povedou k úspěchu – stejně jako u každého člena našeho týmu.“
ABT je jednou z mála stájí, který je ve formuli E od jejího zrodu. Ředitel skupiny ABT Hans-Jürgen Abt vzpomíná na vývoj stáje: „Pro značku ABT je to nová napínává éra v naší historii ve formuli E. V roce 2014 jsme vstoupili jako soukromý tým, pak jsme byli továrním týmem Audi, po návratu jsme zákazníky a nyní chceme s novým partnerstvím psát další snad úspěchem korunovanou kapitolu.“
Ve třetí sezóně slavil mistrovský titul jejich jezdec Lucas di Grassi. V dalším ročníku přerušil ABT vítěznou šňůru Renaultu a získal mistrovskou trofej. Posléze přišel výkonnostní propad a na přední tři týmy zkrátka nestačili. Pro sezónu 2021-22 se z šampionátu zcela stáhli, aby se minulý rok vrátili zpět. Nicméně, průběh ročníku neprobíhal podle představ a v konečném hodnocení skončili s pouhými 21 body beznadějně poslední. Ani návrat di Grassiho je nespasil, a i letos patří mezi nejhorší týmy. Prozatímním maximem bylo Müllerovo 7. místo z Tokia.
Zkušenosti stáje budou přínosem
„Těšíme se z partnerství s ABTem, neboť technologii, kterou s Yamahou vyvíjíme, můžeme přinést přímo do formule E. Je úžasné pracovat s týmem, který má ve sportu takovou historii a úspěchy. Tovární programy jsou denním chlebem ABTu a jejich zkušenosti nám ve formuli E zajistí rozhodující výhodu. Těšíme se na budování našeho vztahu ve formuli E a mimo ní,“ uvedl předseda Lola Cars Till Becholsheimer.
Ředitel Yamahy Heiji Maruvama podotýká, že bude jejich účast ve formuli E přínosná. „Yamaha prosazuje výzkum a vývoj různých technologií, které přispívají k udržitelnosti. Jakožto technický partner Loly chceme na nejvyšší úrovni elektrického závodění vyvíjet pokrokové technologie managementu energie. Jsme opravu šťastní a je nám ctí, že máme možnost přispět naší technologií k úspěchu tak skvělého týmu, jako je ABT, a spolupracovat s Lolou.“