Leclerc: Při střetu s Pérezem jsem neměl kam uhnout

Leclerc: Při střetu s Pérezem jsem neměl kam uhnout

Jezdec stáje Ferrari Charles Leclerc trvá na tom, že neměl kam uhnout při střetu se Sergiem Pérezem v úvodní zatáčce Velké ceny Mexika, po kterém Pérez vypadl z domácího závodu.

Charles Leclerc odstartoval z pole position, ale od startovní čáry vyrazil pomalu a okamžitě se na něj vrhl Max Verstappen, který se vmísil mezi oba jezdce Ferrari. Dobře odstartoval také Sergio Pérez, který využil slipstreamu a v první zatáčce se postavil nalevo od Leclerca ve snaze předjet ho po vnější straně zatáčky. Leclerc se však nakonec dostal mezi oba Red Bully, což vedlo ke kontaktu jezdce Ferrari s Pérezovým vozem, který na chvíli vyletěl do vzduchu.

Přestože se Pérez dokázal se svým monopostem vrátit do boxů, Red Bull se po prohlídce poškození rozhodl domácímu Mexičanovi jeho závod předčasně ukončil. Leclerc se nakonec probojoval na třetí místo, ale po závodě ho přítomné davy mexických fanoušků na okruhu bratrů Rodríguezových silně vypískaly.

Monacký jezdec před místními fanoušky obhajoval svou účast na incidentu tím, že nemohl nijak zabránit kontaktu, který poslal Péreze mimo trať.

„Slyším hodně bučení. Upřímně, neměl jsem kam jít. Byl jsem uvězněn mezi dvěma Red Bully a bohužel jsem se dotkl Checa (Sergia Péreze – pozn. red.), ale neměl jsem kam jít. Takže takový je život. Poškodilo mi to monopost. A bohužel to ukončilo závod Checa, ale z naší strany jsme maximalizovali náš závod. Samozřejmě jsem zklamaný, že jsem takhle ukončil Pérezův závod, ale opravdu jsem to neudělal schválně,“ uvedl Leclerc na svou obhajobu.

Poté, co Leclerc utrpěl drobné poškození předního křídla, prodloužil svůj úvodní stint. Následně se pohyboval na druhém místě až do zastavení závodu v 33. kole, kdy jezdec Haasu Kevin Magnussen utrpěl poruchu zadního zavěšení, která zapříčinila vysokorychlostní náraz jeho vozu do bariéry v deváté zatáčce. Tato nehoda si vyžádala vyvěšení červené vlajky.

Leclerc, který jel na tvrdých pneumatikách, dokázal při opětovném startu vzdorovat Lewisovi Hamiltonovi, který obul střední pneumatiky, ale v 40. kole Mercedesu podlehl.

„Po restartu jsme trochu bojovali s tvrdými pneumatikami. Lewis byl na žluté sadě opravdu rychlý, a pak se Mercedesu podařila opravdu dobrá degradace, takže dnes byli prostě lepší,“ dodal Charles Leclerc.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Jako malá jsem s nadšením sledovala začátky kariéry Lewise Hamiltona a od té doby mě svět rychlých aut a ostrých zatáček pohltil. Zajímám se nejen o samotné závodění, ale i zákulisní aspekty, které rozhodují o úspěchu jezdců a formují jejich cestu k vítězství.

Další články autora →