
Charles Leclerc přiblížil, jaké rozhovory vedl s Ferrari během Velké ceny Kanady, kdy se s týmem neshodli na správné strategii. Přesto chtěl Leclerc převzít plnou odpovědnost za to, co označil jako slabý víkend v Kanadě.
Monacký jezdec objasnil rozdíly v názorech ohledně strategie, který během závodu v Kanadě mezi ním a týmem Ferrari vznikly.
Leclerc nakonec dojel na zklamání přinášejícím pátém místě na okruhu Gillese Villeneuva. Bez kolize Landa Norrise s Oscarem Piastrim tři kola před cílem by navíc pravděpodobně skončil až šestý.
Během závodu v Montrealu to vypadalo, že je Leclerc v rozporu s boxovou zdí Ferrari a se svým inženýrem Bryanem Bozzim ohledně nejlepší strategie pro průběh závodu.
Leclerc odstartoval z osmého místa na tvrdé sadě pneumatik a cítil, že nejlepší volbou by bylo jet na jednu zastávku – tzv. Plán C. Ferrari se ale rozhodlo pro Plán B, tedy strategii se dvěma zastávkami, a to navzdory preferenci sedmadvacetiletého jezdce.
Když byl povolán do boxů ve 28. kole a nasadil druhou sadu tvrdých pneumatik, čímž se definitivně zavázal ke dvěma zastávkám, protože ho ještě čekalo použití střední směsi, zvolal do rádia: „Nechápu to rozhodnutí.“
Ferrari následně co nejvíce oddalovalo nasazení žlutě označených pneumatik střední směsi s odůvodněním, že chce co nejvíce omezit počet kol, které na nich Leclerc pojede. To ale pilot nedokázal pochopit.
„Nechápu to, pro mě je střední směs dobrá pneumatika,“ řekl Leclerc do týmového rádia, než byl nakonec povolán do boxů ve 53. kole.
Když byl později dotázán na celou situaci, osminásobný vítěz velkých cen vysvětlil, že on a tým z Maranella byli zpočátku ve shodě.
„Na rádiu samozřejmě probíhala určitá diskuse, abychom pochopili, co je správné rozhodnutí,“ řekl Leclerc médiím.
„V jednu chvíli jsme byli sladění, ale pak se tým rozhodl přejít na strategii se dvěma zastávkami, s čímž jsem v tu chvíli nesouhlasil. Ale nakonec si myslím, že tým má na boxové zdi víc informací než já. Přesto si to rozebereme, protože jsem si byl dost jistý tím, co jsem cítil a co jsem viděl kolem sebe – a podle mě byla strategie na jednu zastávku ta správná.“
Poukázal na svou havárii přibližně 15 minut po začátku prvního tréninku, kvůli které přišel o zbytek této části i celý druhý trénink. Zmínil také dopravní situaci v Q3, kdy ho rozladil Isack Hadjar tím, že mu zkazil poslední ostré kolo.
„Ale myslím si, že ten špatný výsledek je víc důsledkem mé chyby v FP1 a provozu v kvalifikaci než čehokoliv jiného,“ dodal. „Nemyslím si, že strategie by to nějak výrazně změnila. Nakonec to byla startovní pozice, která nás zdržela. Sezónu jako celek hodnotím zatím velmi pozitivně, ale tenhle víkend… řekl bych, že jsem z auta pravděpodobně nevytěžil maximum, i když si myslím, že potenciál tam byl.“