
Velká cena Kanady přinesla další vzrušující kapitolu sezóny 2025, když se týmoví kolegové z McLarenu ocitli v těsném souboji na trati. Oba piloti se snažili o vítězství v šampionátu a Montreal tak fanouškům připomněl, jak intenzivní a nepředvídatelná může být formule 1.
Pódium bez papájové
Kanada byla prvním letošním závodem, kdy se ani jeden pilot McLarenu neobjevil na pódiu. Bylo to také poprvé, kdy pouze jeden z papájových vozů, podporovaných společností Allwyn, získal jen body. V 67. kole totiž došlo na kolizi mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, která Brita vyřadila ze závodu. Odpovědnost za celý incident sebral na sebe. Australan naštěstí mohl pokračovat, ale na třetí pódiové místo to nestačilo.
Přišlo očekávané když
Oba piloti McLarenu od začátku sezóny ukazují nejen rychlost, ale také konzistentnost, co se zisku bodů týče. Bylo jen otázkou času, kdy jeden z nich zajde příliš daleko. Částečně je to díky obdivuhodnému rozhodnutí McLarenu nechat své piloty závodit mezi sebou, zatímco jiné týmy často zařazují týmovou režii upřednostňující jednoho pilota před druhým.
Přátelství trvá
Pokud tisk a ostatní týmy doufaly v destabilizující pěstní souboj po závodě, měly smůlu, protože oba piloti incident zvládli klidně. „Je to moje chyba. Je to všechno moje vina. Bylo to ode mě hloupé. Nikdy jsem to neměl zkoušet, myslel jsem, že začal trochu zajíždět doprava, takže byla příležitost jet doleva. Bylo to příliš riskantní, zejména vůči mému týmovému kolegovi. Jsem rád, že se mu nic nestalo, a za svou chybu jsem zaplatil.“ Lando Norris litoval své chyby.
Oscar Piastri byl stejně vyrovnaný: „Lando je velmi dobrý člověk a myslím, že je to v jeho povaze a osobnosti, že říká přesně to, co si myslí. Pro mě to tedy nic nemění a myslím, že tak to má být, protože nakonec se oba snažíme bojovat o mistrovství světa.“

Déjà vu
Vzhledem k tomu, že jedním ze základních pravidel závodění je nenarazit do svého týmového kolegy, je překvapivé, jak často se to stává. A McLaren má v tomto ohledu již zkušenosti. Kolize totiž velmi připomínala střet mezi Jensonem Buttonem a jeho týmovým kolegou z McLarenu Lewisem Hamiltonem na stejném místě na stejné trati v roce 2011. Jenson Button nakonec zvítězil, zatímco Lewis Hamilton musel odstoupit. Rivalita mezi Ayrtonem Sennou a Alainem Prostem taktéž okořenila formuli 1 na konci 80. a na začátku 90. let.
Ocas mořské panny
Vzhledem k tomu, že okruh v Montrealu se nachází na ostrově uprostřed řeky sv. Vavřince, dalo by se očekávat, že v blízkosti trati uvidíte nějaké mořské živočichy. Tentokrát ale byly k vidění i mořské panny. McLaren pro tento víkend představil několik vylepšení a součástí úprav bylo přidání křidélek na přední křídlo, které tým popsal jako „ocasy mořských panen“.

Škatulata, hýbejte se!
Ještě nejsme ani v polovině letošního šampionátu, ale začalo období, kdy se začínají šířit zvěsti o tom, kteří piloti by mohli přestoupit do jiných týmů. Fernando Alonso byl během víkendu několikrát viděn v týmu Alpine, což vyvolalo spekulace o jeho možném odchodu z Aston Martinu. Pokud jde o nováčka Isacka Hadjara, tak ten přiznal, že se bojí, že by mohl být povýšen do Red Bullu, aby jezdil po boku Maxe Verstappena, což je pozice, která se zdá být hrobem pro kariéru každého mladého pilota. Nejhloupější zvěstí, která kolovala v Montrealu, bylo, že šéf týmu Ferrari Frédéric Vasseur bude nahrazen svým protějškem z Red Bullu, Christianem Hornerem.
Nyní se ale formule 1 vrací zpět do Evropy a McLaren čeká Velká cena Rakouska, kde se bude domácí Red Bull chtít předvést. Spielberg je také okruh, kde jezdí i mnoho českých fanoušků. I na ně čeká mnoho zážitků, které společnost Allwyn a Sazka přináší skrz formuli 1 i jim.