James Vowles prozradil důvod požáru Albonova vozu v Singapuru

James Vowles prozradil důvod požáru Albonova vozu v Singapuru

Na monopostu Alexe Albona se hned při prvním tréninku na Velké ceně Singapuru objevil oheň a kouř. Vznikalo mnoho spekulací, co tuto závadu mohlo způsobit a zda za to může podnebí a samotná trať Marina Bay. K situaci se tak vyjádřil samotný šéf stáje Williams James Vowles, který incident objasnil.

Šéf stáje Williams James Vowles, vysvětlil příčinu požáru brzd u vozu Alexe Albona během víkendu Velké ceny Singapuru.

Thajský jezdec měl náročný začátek závodního víkendu na okruhu Marina Bay, když se mu hned na začátku prvního pátečního tréninku vznítily brzdy. Vowles nyní v nejnovější epizodě pořadu The Vowles Verdict přinesl více podrobností o příčině problému a o tom, zda by se mohl znovu objevit před koncem sezóny.

„Nejdříve je potřeba zdůraznit, že Singapur, ale i nadcházející Mexiko, kladou na brzdy extrémní nároky. Je velmi těžké zajistit potřebné chlazení brzd, což bylo vidět i v samotném závodě – například Lewis měl problémy s brzdami právě kvůli tomu a sotva dojel velkou cenu. Myslím, že většina týmů o této situaci přemýšlela a snažila se tomu předejít po celý závod,“ sdělil britský šéf stáje.

„To ale nebyl případ prvního tréninku. Alex totiž odjel pouze výjezdové kolo a poté jedno měřené, které jsme museli předčasně přerušit – tedy k problému došlo mnohem dříve. V tomto konkrétním případě jsme zjistili, že příčina souvisí s BBW – brake-by-wire, tedy systémem, který dokáže ovládat brzdy elektronicky. Problém tak odpovídal hardwarové závadě v tomto systému,“ vyjádřil se k situaci James Vowles.

„Problém ve skutečnosti začal zhruba v desáté zatáčce onoho kola a o pár zatáček později jsme Alexe požádali, aby zpomalil. Ale už v tu chvíli měly brzdové kotouče v sobě tolik energie a tepla, že jsme je nedokázali ochladit. Dokonce ani když přijel do boxů. Jak jste mohli vidět, sice jsme použili hasicí přístroje, abychom teplotu zmírnili, ale ne dostatečně na to, aby se zabránilo poškození.“

„Tento problém nesouvisí s vlhkostí vzduchu, ani s náročností tratě na brzdy. Mohlo se to stát i na jiném okruhu. Ve skutečnosti jde o další hardwarovou závadu, kterou musíme plně pochopit a opravit do závodu v Austinu,“ dodal James Vowles na závěr pořadu.

Velká cena Spojených států na okruhu Circuit of The Americas v Austinu se uskuteční už 19. října.

Formule 1 nejsou jen úspěšní jezdci, ale i špičkové týmy. Ferrari, které udává tempo od samého počátku šampionátu, týmy založené závodníky jako McLaren či Williams, nebo noví šampioni Mercedes a Red Bull.

👉 Seznam týmů F1 | Aktuální sezóna | Kde týmy sídlí?

Sdílejte na:
Zavřít

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *