
McLaren byl v druhé polovině sezóny 2023 na vzestupu, ale příchod Roba Marshalla do technického vedení v lednu 2024 je obecně považován za klíčový faktor, který pomohl týmu pokračovat v jeho pokroku. Stejný názor sdílí i Dan Fallows, bývalý technický šéf Aston Martinu.
Rob Marshall, který byl do McLarenu přijat z Red Bullu po jeho bohatých úspěších v letech 2022 a 2023, se podílel na vývoji vozu MCL38 pro sezónu 2024 a poté se více zapojil do koncepce letošního vozu MCL39, který se stal suverénním lídrem v obou šampionátech.
Přístup Brita ocenil bývalý technický šéf Aston Martinu Dan Fallows, který s ním spolupracoval v Red Bullu předtím, než nastoupil do nového týmu. Nedávno zdůraznil silné stránky Roba Marshalla a naznačil, že jeho schopnost pracovat jako prostředník a zajistit, aby oddělení dynamiky vozidla a aerodynamiky byly na stejné vlně, byla pravděpodobně jedním z faktorů úspěchu McLarenu.
Dodal, že přístup McLarenu k návrhu zavěšení na modelu MCL39, byl pravděpodobně ovlivněn jeho dohledem. „Říkali jsme mu strýček Rob, je to milý chlapík. Myslím, že to je pravděpodobně součástí jeho vlivu v mnoha ohledech. Je to dobrý člověk, který umí lidi stmelit. Není vyumělkovaný a nehraje politické hry.“
„Někdy, zejména s tímto souborem předpisů, kde je velmi důležité propojit aerodynamiku a dynamiku vozidla, je velmi důležité, aby odpružení správně spolupracovalo s aerodynamikou. On je ten, kdo může pomoci překlenout propast mezi odděleními.“
„Nevím, jak dobře fungovaly dříve, ale on je určitě někdo, kdo to dokáže lépe. Je také skvělým inovátorem. Pokud tedy mají konkrétní problémy, zejména na mechanické straně, je tím, kdo je velmi dobrý v navrhování kreativních řešení.“
„Myslím, že jsme od nich viděli některé zajímavé inovace, například v oblasti odpružení. Neříkám, že to byl nutně on, ale určitě to nese jeho rukopis. Myslím, že je schopen dosáhnout inovací a také je takovou osobností, s kterou se dá mluvit. To je velmi užitečné v týmu, který je pod velkým tlakem. Myslím, že pravděpodobně měl velký vliv.“
Dan Fallows vysvětlil, v čem podle něj McLaren vynikal, a poznamenal, že přístup týmu k vývoji byl v souladu s celkovým plánem vylepšení. Namísto honby za okamžitými zisky se McLaren rozhodl pro opatrný přístup k výrobě a testování vylepšení v trénincích, než je plně integroval do vozu.
To bylo patrné v posledních dvou sezónách. Například McLaren použil nové přední křídlo během víkendu v Kanadě, ale použil ho pouze v tréninku, aby shromáždil data, než se rozhodl ho nasadit na vůz v Rakousku.
„Vzhledem k tomu, že v roce 2023 udělali skok ve výkonu, je působivé, že některé z jejich vylepšení nebyly vizuálně příliš nápadné, ale zjevně měli plán. Drželi se ho a rozhodli se pro filozofii, jak vylepšit vůz, a postupně na tom pracovali, až se stali čím dál rychlejšími. Z vlastní zkušenosti a od lidí z celého startovního pole vím, že podle těchto předpisů je velmi obtížné dosáhnout spolehlivého výkonu, namontovat něco na vůz a vědět, že to bude fungovat. Ale oni to zřejmě dokážou.“