
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton popisuje, jak náročné je pro něj po 12 letech v Mercedesu zvyknout si na nové působiště. A to jak na trati, tak i mimo ni.
Když Lewis Hamilton na začátku února loňského roku šokoval celý formulový svět svým přestupem do Ferrari, všichni si kladli otázku, jak moc se Britovi bude v červeném monopostu dařit.
Monopost SF-25 však zatím trpí řadou problémů a to se odráží i na výkonech sedminásobného šampióna. Ten sice dokázal vyhrát sprint v Číně, jinak se ale především trápí. Navíc na trati i v šampionátu ztrácí na svého týmového kolegu Leclerca.
„Očekával jsem, že to bude hodně náročné. Změnu týmu už jsem ve své kariéře zažil,“ narážel Hamilton na změnu týmu v roce 2013, kdy opustil McLaren a odstartoval své úspěšné angažmá v Mercedesu.
„Přišel jsem sem s čistou myslí, přesto jsem si nedokázal představit, jak těžké to pro mě bude. Věděl jsem, že to bude velká výzva. Je to náročné, jak jen to může být. A to po všech stránkách,“ zmiňuje Hamilton, že to nejsou jen problémy na trati, které mu dělají starosti.
V minulém roce Ferrari skončilo v Poháru konstruktérů na 2. místě. Proto se před novou sezónou očekávalo, že by stáj z Maranella mohla s McLarenem zabojovat o titul mezi konstruktéry. A ačkoliv Hamilton zdůrazňuje, že v týmu panuje skvělá spolupráce, ale je zde stále spoustu práce, kterou musí společně udělat. Tomu odpovídá i situace v šampionátu. Brit je až na 7. místě a na lídra Piastriho ztrácí už propastných 90 bodů. Na vytoužený osmý titul pro sedminásobného mistra světa to tak letos zatím moc nevypadá.
„Šampionát? Stále zbývá hodně závodů. Za ty roky svých zkušeností vám můžu říct, že když v této fázi sezóny ztrácíte přes 100 bodů (na prvního pilota v šampionátu – pozn. red.), navíc na opravdu dominantní monopost jakým je letos McLaren, musíte zkrátka přijmout fakt, že nejste v boji o titul. Vše se ještě může otočit v náš prospěch. Ovšem nikdy jsme dosud takhle velký zvrat neviděli,“ konstatuje Brit.
Letošní sezóna je tou poslední v rámci éry aktuálních technických pravidel. Menší týmy se už soustředí především na příští rok, ty větší však stále částečně letošní monoposty vyvíjí. Na to Hamilton nezapomíná a podotýká, že právě úspěch v této sezóně bude do velké míry záviset na tom, jaká vylepšení ještě tým ve zbytku sezóny nasadí.
Očekává se, že Ferrari by mělo přivézt drobné úpravy na SF-25 už pro tento víkend do Imoly, o žádné zásadní změny však s největší pravděpodobností nepůjde.
Větší vylepšení se očekávají od jednotlivých týmů až za dva týdny v Barceloně. Je to také proto, že od tohoto víkendu zavede FIA novou technickou direktivu, která bude zpřísňovat pravidla o flexibilitě křídel.
„V tuto chvíli vám nejsem schopen říct, zda se nám povede do konce sezóny zrychlit oproti konkurenci o pár desetin, půl vteřiny nebo vteřinu. K tomu se aktuálně snažíme přiblížit. A jak jsem již řekl, zatím nemůžeme zavrhnout žádný nápad. Musíme mít stále hlavy nahoře a být ve střehu. Musíme dál pracovat a cílit na vítězství.“
„Vítězit je naším cílem každý závodní víkend. Když pracuji se svými inženýry, je to vždy o tom vymyslet, jak se pokusit daný závod vyhrát. Jestli se nám podaří dostat trochu více rychlosti z pneumatik, také trochu více výkonu z podlahy a já nebo Charles dokážeme odněkud vytáhnout půl desetiny, pak možná máme šanci vrátit se do boje o vítězství,“ zauvažoval na závěr pilot Ferrari.