
Isack Hadjar nadále usiluje o zisk sedačky v Red Bullu i přes problémy Júkiho Cunody s monopostem RB21. Francouzsko-alžírský pilot týmu Racing Bulls přesto hodlá zůstat trpělivý, nicméně věří svým schopnostem odrazit kletbu druhého jezdce, která se se stájí Maxe Verstappena drží již několik let.
Již mnoho let se kdysi vítězná mašina, stáj Red Bull, trápí se svým druhým jezdcem, jenž pravidelně a často nápadně nestačí na tahouna týmu Maxe Verstappena. Minimálně od dob Pierra Gaslyho se šestinásobní šampioni mezi konstruktéry nestřetli s ideální závodnickou dvojicí, která by jim konzistentně dovážela velké bodové příděly a která by společnou silou mohla útočit na další tituly.
Jeden po druhém však narazili mimo jiné nejen na ne úplně snadné auto na řízení, ale také i na benchmark generačního talenta v podobě aktuálně čtyřnásobného mistra světa. V letošním roce však i Verstappen sám přichází na to, že ani jeho nepochybný um nestačí na to dovést tým zpět na vrchol. Úměrně se tak postupný propad výsledků Nizozemce odráží i u dojezdů aktuálního druhého jezdce Red Bullu Júkiho Cunody.
Japoncovo poslední místo mezi aktivními vozy ve VC Rakouska dává mnohé signály o tom, jak by na tom možná Red Bull výsledkově byl nebýt Verstappena letos v jejich řadách. Očividné problémy jak už se samotným monopostem, jenž vykazuje velmi úzké provozní okno, tak s jistě naprasklým mentálním rozpoložením druhého jezdce stáje nedělají z týmu příliš přitažlivého nápadníka pro potenciálně zainteresované piloty. Isack Hadjar se však před VC Velké Británie doznal, že navzdory všemu stále sní o sedačce v Red Bullu.
20letý rodák z Paříže nejprve při mediálních povinnostech na okruhu Silverstone vyzdvihl Cunodu jako schopného jezdce, u něhož nezná příčiny jeho potíží. „Nevím samozřejmě, co se tam děje, ale jednu věc mohu říct, a to tu, že Júki je velmi rychlý.“
Hned však nato dodal, že jeho primární ambice stále leží se sedačkou v Red Bullu, přičemž projevil zájem o rozlousknutí problémů vozu. „Když jsem podepsal s Red Bullem kontrakt před čtyřmi roky, mým cílem bylo dostat se Red Bullu, a to se nezměnilo. Ale je to rozhodně zajímavé. Samozřejmě bych rád šel a sám se na to ze zvědavosti podíval.“
Hadjar by však raději upřednostnil zdrženlivý přístup před jakýmkoliv neuváženým skokem. „Aktuálně to není tak, že bych vše měl pod kontrolou. Každý víkend boduji, ale stále se mám co učit, takže je rozumnější zůstat tam, kde jsem v tuto chvíli.“
Nakonec se Francouz vyjádřil na téma potenciálních úskalí role týmového parťáka Verstappena, což jedenáctý muž celkového pořadí Poháru jezdců uzavřel docela sebevědomým výrokem. „Každý víkend byste začali pod tlakem. [Verstappen] je velmi výbušný, rychle se dostává do rytmu. Vždy musíte někde najít čas na něj a přiblížit se mu. Vím ale, že jestli jsem v něčem dobrém, tak to, že jsem mentálně silný. Toho se já nebojím. Jde jen o to zjistit, jestli na to mám. Ale nevím, jestli mám Verstappenovy schopnosti. O to jde.“