
George Russell nebyl s letošní Velkou cenou Monaka vůbec spokojený a většinu závodu strávil zaseklý na své pozici. Jedním z jeho návrhů na vylepšení závodního víkendu by bylo zrušit závod a místo toho pořádat pouze kvalifikace.
Pravidlo dvou pitstopů, které bylo letos zavedeno, akorát vedlo k tomu, že týmy nařizovaly svým vozům, aby zdržovaly jezdce za sebou a vytvořila se tak dostatečně velká mezera, do které vedoucí vůz mohl boxovat a udržet si pozici. Tahle strategie se povedla jak Racing Bulls, tak Williamsu. Naopak George Russell se kvůli této strategii nezmohl na více, než na 11. místo.
„Rozhodně se musíme zamyslet, jak to s Monakem vyřešit. Oceňuji, že se letos zkusily dvě zastávky. Ale očividně to vůbec nefungovalo.“
„Pro všechny jezdce je kvalifikace tím nevíce vzrušujícím okamžikem víkendu. Smířili bychom se s tím, že by nebyl závod? A nechat to jen u kvalifikace? Odjedete jednu v sobotu a jednu v neděli. Ten, kdo získá pole position, dostane nějaké body. Nějakou malou trofej. A ten, kdo dostane pole position v neděli, dostane další body.“
„To je to, co máme nejraději. A myslím, že to je to, co lidi baví nejvíce sledovat. A 99 % lidí tady v Monaku popíjí šampaňské na jachtě, takže jim je to vlastně jedno,“ nechal se slyšet Russell.
V závodě byl patřičně frustrovaný a pokusil se alespoň o jeden manévr v šikaně Nouvelle, kterou prostě projel a skončil tak před Alexanderem Albonem. Za to si vysloužil penalizaci průjezdu boxy. I když tak tvrdý výsledek nečekal, alespoň mu to prý zlepšilo závod.
„Podobnou strategii jako Racing Bulls a Williams jsme plánovali s Kimim (Antonellim). Ale když se kvalifikujete čtrnáctí a patnáctí, tak se nedá nic dělat. Kdybychom zajeli do boxů v prvním kole, neskončili bychom dobře. Kdybychom jeli dlouhý stint, neskončili bychom dobře.“
„Paradoxně díky tomu manévru s Alexem jsem skončil lépe, než kdybych ho neprovedl. To samo o sobě ukazuje, že ten systém není v pořádku.“
„Byl jsem trochu překvapený, že ten trest byl tak velký, protože abych byl upřímný, tak mi bylo úplně jedno, že jsem mimo body. Neměl jsem šanci si Monako užít. Prostě jsem si řekl, že na to kašlu, že si ho užít chci. Chtěl jsem si užít jízdu na plný plyn. Je to jeden z nejlepších okruhů na světě. Tak jsem to udělal.“
„Těch posledních 25 kol byla největší zábava, co jsem si za víkend užil. Dost vzrušující. Hodně jsem tlačil na limity, testoval jsem sám sebe. A jak jsem řekl, paradoxně, pokud bych to neudělal, skončil bych patnáctý nebo šestnáctý,“ uzavřel Brit.
S Russellem souhlasil i Max Verstappen. „Tady se závodit nedá. Nezáleží na tom, co uděláte. Jedna zastávka, deset zastávek. Dokonce i na konci, když jsem vedl, měl jsem úplně sjeté pneumatiky a stejně mě nemohli předjet. V dnešní době s dnešními formulemi… tady sotva předjedete formuli 2. Chápu, proč to udělali, ale nemyslím si, že to fungovalo. Bylo to skoro jako v Mario Kartu. Pak abychom si ještě něco namontovali na auta, a ještě po sobě můžeme házet banány!“