
Fernando Alonso si ve Velké ceně Velké Británie věřil na lepší výsledky. Závod v proměnlivých podmínkách však dokončil až na devátém místě, což dává za vinu zejména klíčovým strategickým rozhodnutím svého týmu. Podivoval se i nad tím, že stáj připravila mnohem lepší strategii pro jeho týmového kolegu Lance Strolla.
Velká cena Velké Británie nabídla velmi nepředvídatelný závod, ze kterého nakonec těžili někteří piloti i z posledních řad startovního pole. Fernando Alonso však mezi ně nepatřil, a navzdory sedmé příčce na startu se umístil až jako devátý. Španěl si však následně silně postěžoval na strategii svého týmu, a to zejména v souvislosti s dobrou strategií Lance Strolla.
Týmový kolega Lance Stroll se totiž v proměnlivých podmínkách na Silverstone vyšplhal ze 17. místa až na sedmé, a dokonce po určitou dobu držel třetí pozici. Profitoval ze dvou ideálně načasovaných zastávek v boxech. První absolvoval během virtuálního safety caru už v šestém kole a na měkkých pneumatikách se dostal až do první desítky. Ke svým mechanikům Kanaďan znovu zajel v kole desátém, čímž se na přechodných pneumatikách objevil mezi prvními třemi piloty závodu.
Lance is up to P3!
👏 #BritishGP pic.twitter.com/IQu9cqV6KY
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) July 6, 2025
Naopak Fernando Alonso přezul až o kolo později, čímž se propadl ze šestého až na desáté místo. Klíčový moment však přišel ve druhé polovině závodu, když jako první znovu nasadil pneumatiky do sucha. Krok to byl odvážný, ale předčasný. Většina startovního pole (včetně Strolla) totiž přezouvala až o čtyři až pět kol později.
„Byl to velmi těžký závod a pro nás nakonec promarněná příležitost. Nejsem spokojený, to je jasné. Startovali jsme sedmí, skončili devátí, něco jsme udělali špatně,“ řekl Alonso po závodě.
Druhá strana garáže je přesnější
„V těchto podmínkách bývá obvykle přesnější druhá strana garáže. Odvedli dobrou práci. Než jsem já zastavil poprvé, Lance už stavěl dvakrát, čímž se dostal na třetí místo,“ dodal.
„To je důvod, proč je pro mě těžké tomu porozumět. Máme přece druhý vůz, který nám může dát data a když ten vůz jede na třetím místě, nechápu, proč z toho nemůžeme na naší straně garáže těžit. Je to v rámci jednoho týmu,“ nechápal Španěl.
Třiačtyřicetiletý pilot tím poukazoval zejména na klíčové rozhodnutí Aston Martinu z 38. kola závodu, kdy ke svým mechanikům zajel pro výměnu pneumatik. Tým si myslel, že je na pneumatiky do sucha již vhodný čas.
Vinu nese tým
„Mám zkušenosti, ale nemám data. Když mě zavolají do boxů, zajedu. Mohu jim říct, jaká je situace na trati, ale víc toho nezmůžu. Kdokoli tvrdí, že v takových podmínkách rozhoduje a vyhrává závody pilot, tak lže. Je to celé řízené daty,“ řekl Fernando Alonso.
„Já byl první, kdo šel na suché. Tým si myslel, že přechodné pneumatiky ztrácí teplotu, a že je čas zajet do boxů. A já kvůli tomu ztratil dalších 25 sekund. Frustrující,“ uzavřel.
Podle šéfa týmu Andyho Cowella nebylo daleko od toho, aby tým napodobil Strollovu strategii i u Alonsa, zároveň ale tvrdí, že rozhodnutí se dělají centrálně, tedy na jedné boxové zdi: „Strategie se dělá centrálně, protože máme jen jednu boxovou zídku. Musíme to vždy řešit z pohledu týmu. Přechodné pneumatiky se postupně opotřebovávaly a trať osychala. Zajeli jsme ale s Fernandem brzy, s odstupem příliš brzy,“ řekl Cowell.
Aston Martin tak po Silverstonu zůstává až osmý v Poháru konstruktérů. V pořadí jezdců je Stroll 12. (20 bodů), Alonso dokonce 14. (16 bodů).