
FIA vydala prohlášení, že v Singapuru bude panovat vysoké teplo a vyšší pravděpodobnost zahřívání organismu. Noční závod je i tak pro piloty náročný, navíc se očekávají bouřky.
Před sezonou 2025 zavedl řídící orgán formule 1 pravidlo, že pokud okolní teplota dosáhne 31 stupňů nebo více, bude vyhlášeno nebezpečí. Předpověď počasí v Singapuru ukazuje, že tato hranice bude dosažena v sobotu, přičemž v pátek a potenciálně i během samotného závodu se očekávají bouřky a déšť.
Meteorologická služba Singapuru (MSS) předpovídá na první polovinu měsíce bouřky s přeháňkami na celém ostrově a denní teploty mezi 32 °C a 34 °C. Srážky by měly být blízko průměru, ale jejich intenzita se může lišit.
Weather update from the paddock: ☔️#F1 || #SingaporeGP 🇸🇬 pic.twitter.com/YTE8nxlRt7
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) October 2, 2025
Týmy budou muset do vozů namontovat chladicí zařízení, která budou pilotům k dispozici. Tato zařízení, která jsou poněkud kontroverzní a vyvolávají smíšené reakce pilotů, budou příští rok povinná, protože budou již namontována do zcela nových vozů pro rok 2026.
Nová pravidla vznikla po Velké ceně Kataru v roce 2023, kde řada pilotů velmi trpěla kvůli vysokým teplotám. Esteban Ocon se během závodu pozvracel do helmy a Logan Sargeant odstoupil kvůli účinkům horka.
V loňském roce způsobily vlhké podmínky v Singapuru problémy ještě před začátkem závodního víkendu, kdy Lewis Hamilton a George Russell museli kvůli úpalu odstoupit ze svých mediálních povinností.
Formule 1 před několika lety také oznámila nové nařízení, které týmům ukládá povinnost vystavovat vozy během víkendů. Pravidlo stanoví, že: „V paddocku, garážích, boxové uličce nebo na startovním roštu není v žádném případě povoleno používat zástěny, kryty nebo jiné překážky, které jakýmkoli způsobem zakrývají jakoukoli část vozu, pokud není zřejmé, že jsou takové kryty nezbytné výhradně z mechanických důvodů.“
Ředitel závodu FIA však má možnost rozhodnout v zájmu bezpečnosti, čehož již několikrát využil a ve čtvrtek bylo oznámeno, že týmy mohou kvůli nepříznivému počasí zavřít dveře svých garáží.
Velká cena Singapuru se označuje za jeden z nejtěžších závodů kvůli fyzické námaze a kvůli teplotám, které jsou zde vysoké i v noci. V příštím roce piloty v Marina Bay čeká i sprintový závod.
Formule 1 jezdí na okruzích po celém světě – v ikonickém Monaku, na historické Monze, československými fanoušky oblíbeném Hungaroringu, v přímořské Yas Marině v Abú Zabí, která rozhodla o nejednom mistrovství, na nejmodernějším okruhu v Las Vegas nebo britském Silverstone, kde má šampionát svůj počátek. Každý okruh má svá specifika, rekordy a každý pamatuje nezapomenutelné momenty.
👉 Přehled okruhů F1 | Kalendář závodů | Jak dlouho trvají závody? | Kde se konají závody F1?