
Lewis Hamilton si z Baku odváží další nepřesvědčivý výsledek a stále si tak po 17 závodech zvyká na své nové působiště. Ferrari v Ázerbájdžánu opět nepotvrdilo nadějnou páteční formu, Brit však vidí pozitiva na tom, jak se mu daří zvykat si na monopost SF-25, zejména na jeho brzdy.
Lewis Hamilton se připojil k Ferrari po dlouhých 12 letech strávených v jednom týmu. Navíc je to pro něj letos úplně poprvé za celou jeho kariéru v královně motorsportu, kdy nemá pod kapotou svého monopostu pohonnou jednotku Mercedes. Také je to výrazně znát na výsledcích rodáka ze Stevenage. Brit sice dokázal ovládnout sprintový závod v Číně, v hlavním závodě se však dosud neobjevil ani na stupních vítězů a proces adaptace na nové prostředí je jistě delší, než by si samotný Hamilton přál.
Šéf stáje z Maranella Fred Vasseur sám dříve přiznal, že Hamilton i celé Ferrari možná na začátku roku podcenili obtíže, které nastaly při přechodu Brita do nového týmu. Hamilton si v poslední době stěžoval zejména na brzdy, se kterými nebyl stoprocentně spokojen. Zároveň však zmínil, že cítí, že dělá určité pokroky.
„Myslím, že je ještě co zlepšovat, pokud jde o to, jak agresivní můžu být. Auto je dost neklidné, takže při prudkém brzdění si stále nejsem stoprocentně jistý. V posledním závodě jsem si byl jistý, ale v tomto závodě jsem to s nastavením, které jsme nakonec měli, tolik necítil,“ přiblížil Brit ohledně svých brzd po Velké ceně Ázerbájdžánu.
„Je to trochu šílené, protože jsme se zlepšovali, ale v posledních několika závodech jsme neměli výsledky. Ale není to tak, že bychom se nezlepšovali, takže si myslím, že jsme schopni zajet dobrý víkend a dosáhnout dobrého výsledku.“
Hamilton se v závodě v Baku sice propracoval z 12. místa na startu na konečné osmé v cíli závodu, přesto však šlo vzhledem k silnému tempu Ferrari v pátečních trénincích o zklamání. Brit opět nezvládl postoupit do poslední části kvalifikace. Jeho týmovému kolegovi Charlesovi Leclercovi se to podařilo, ovšem místo boje o pole position Monačan v poslední části boural a odstartoval tak jen o 2 příčky před svým týmovým kolegou.
„Ano, je to neuspokojivý výsledek, jak už jsem zmínil v sobotu, kdy jsem byl optimistický. Upřímně řečeno, po obsazení druhého místa v tréninku jsem se v autě cítil velmi dobře, ale nakonec jsme se s autem vydali špatným směrem. Naše reálné tempo v závodě prostě nebylo na stejné úrovni jako u jezdců před námi,“ zamyslel se pilot Ferrari, kde zřejmě nastala zásadní chyba během závodního víkendu v Baku.
„Kvalifikace je ale zjevně velmi důležitá, když se podíváte, kde skončil Williams. Odvedli skvělou práci, gratuluji jim. Pro nás je to dobrý výsledek, dali jsme do toho všechno. Jsem rád, že jsem se posunul z 12. místa dopředu, ale na tom konečném umístění mi vlastně úplně nezáleží,“ zakončil britský pilot hodnocení dalšího nepovedeného závodu.
Formule 1 nejsou jen úspěšní jezdci, ale i špičkové týmy. Ferrari, které udává tempo od samého počátku šampionátu, týmy založené závodníky jako McLaren či Williams, nebo noví šampioni Mercedes a Red Bull.