Nenastoupení do Velké ceny Brazílie bylo pro monackého pilota velkou ránou. Charles Leclerc nyní údajně jedná o nové smlouvě s Ferrari, ale chce záruky ohledně budoucnosti – konkurenceschopný vůz, který bude bojovat o titul mistra světa.
Rány z lásky, takové, které zůstávají. Kariéra Charlese Leclerca ve Ferrari je plná jizev. Začalo to při jeho druhém závodě s týmem, kdy při Velké ceně Bahrajnu v roce 2019 jeho vůz vypověděl službu, když byl ve vedení. Během dalších pěti sezón s italským týmem si Monačan odnesl hned několik šrámů na duši a poslední sezónu jen tak nezapomene.
Do Velké ceny Brazílie ani nenastoupil, protože měl nehodu v zahřívacím kole, kterou způsobila porucha hydrauliky. Dle nového zjištění došlo k poruše diferenciálu, který vypnul hydrauliku a motor. Zdá se, že pohonná jednotka je použitelná, ale vše se ukáže až v Las Vegas. Tato nehoda a výběr strategie při Velké ceně USA ale monackého pilota přiměli k tomu, aby se zamyslel nad budoucností ve Ferrari.
Italský tým se nyní snaží o podepsání nové smlouvy se svými stávajícími piloty, kterým končí smlouva na konci roku 2024. Charles Leclerc se údajně svěřil svému blízkému kruhu, že začíná mít pochybnosti o svých šancích stát se mistrem světa s Ferrari. Domnívá se, že před novými předpisy, které vstoupí v platnost v roce 2026, Ferrari není připraveno na boj s Red Bullem. Frédéric Vasseur, šéf Ferrari, nyní musí Monačanovi ukázat fakta, které jej přimějí věřit v dlouhodobý projekt.
Spolehlivost vozů SF-23 je horší než jejich nedostatečná výkonnost. Dvě odstoupení před startem v posledních čtyřech velkých cenách (Carlos Sainz ve Velké ceně Kataru – pozn. red.) a jedna diskvalifikace (Charles Leclerc ve Velké ceně USA – pozn. red.) nejsou standardy formule 1, natož Ferrari. Tlak, nepřipravenost, taktické chyby a také série porážek Charlese Leclerca, kdy neproměnil mnoho pole positions ve vítězství.
Rok 2024 bude pro Frédérica Vasseura rokem pravdy, jelikož i on několikrát zmínil, že kolem sebe nemá špičkové zaměstnance. Jeho prvním úkolem je přesvědčit Charlese Leclerca, jelikož o nabídky pro monackého pilota nebude nouze. Jeho ztráta by byla jen další porážkou Ferrari. To může i znamenat, že Charles Leclerc si může diktovat lepší podmínky, než jaké nyní měl a ve vyjednávání má navrch.