Pro šampionát F2 zcela nedůstojný průběh pátku našel svého logického pokračování i v sobotu: „sprint“ na 20 kol se konal z velké vetšiny za bezpečnostním vozidlem. Jako vítěz celé trapnosti byl nakonec hodnocen junior Red Bullu, Liam Lawson. Charouz Racing System nastoupil jen s jedním vozem, který Enzo Fittipaldi dovedl do cíle jako 12.
Sám o sobě skandální průběh páteční kvalifikace měl večer známou dohru: árii diskvalifikací. Jejím nejprominentnější obětí se stal Jack Doohan. Vůz týmu Virtuosi neměl v parc fermé v nádrži předepsaných 0,8 kg paliva, takže Australan ztratil svou 3 pozici. Z podobně více či méně důležitých důvodů byli penalizováni i Cordeel, Vesti, Novalak, Caldwell a Vips. Zase jednou se klade otázka, zda by nebylo „sportovnější“ postavení na startu rozhodovat losováním, jako za časů Nuvolariho, Chirona a Junkové..?
Pro dnešní sprint proto nepřipadla pole position Jackovi Hughesovi (Van Amersfoort), ale Norovi Dennisu Haugerovi (Prema). Do druhé řady se směli postavit Calan Williams (Trident) s Ayumem Iwasou (DAMS). Enzo Fittipaldi v jediném voze (Bolukbasiho lékaři vyloučili po pátečním otřesu mozku z celého víkendu) Antonína Charouze směl vyrazit ze středu pole.
V zemi, která má k motorsportu asi tak daleko, jako Evropan k lovu s cvičeným jestřábem, se na tribuně sešlo jen několik příbuzných jezdců a viděli, jak Hauger s Williamsem vyrazili výborně, zatámco Hughes povel k rozjetí zaspal. Po prvním kole znělo pořadí Hauger, Williams, Hughes, Iwasa, Lawson a Armstrong – a pak už se zase nezávodilo: havaroval jako vždy nedisponovaný Nizozemec Cordeel. Jeho vůz samozřejmě blokoval úzký betonový kanál v Džiddě. Odstranění vraku a z toho vyplývající neutralizace zabraly „pilným“ Arabům 5 kol (tedy čtvrtinu podniku!) – maršálové monackého ACM asi nevěděli, zda se mají smát nebo brečet, pokud se na toto divadélko dívali.
Úřadující šampion F3 Hauger ale byl o to blíže prvnímu vítězství . A z jeho pohledu bylo vteřinku po restartu ještě „lépe“: na startovní rovince se srazili Doohan se Sargeantem a formule 2 ladně přešla do druhé neutralizace. O několik kol později celé trapnosti jménem „F2 v Džiddě“ nasadila korunu vnitrotýmová komunikace Premy: Italové totiž informovali lídra o tom, že má k průjezdu rovinkou použít boxové uličky a poslušný Hauger tam zabočil, zatímco všichni ostatní sledovali Safety Car na trati. Nor se dobrovolně propadl na 12 místo a páni kolem René Rosina u zídky Premy si mohli rvát vlasy… FIA později Haugera ještě penalizovala i 10sekundovým stopem v boxech, za „vjezd do uzavřené uličky“.
K odklizení teď byly hned dva monoposty, což arabské specialisty skutečně stálo hodně potu – a fandy, kteří se na „závod“ dívali, dalších 8 kol, ve kterých vozy pouze sledovaly v husím pochodu safety car.
Naostro závodit se smělo teprve sedm kol před koncem. Minulou sezónu ve formuli 3 relativně bezbarvý Calan Williams svůj restart pokazil a rychle ztratil vůči Hughesovi a Lawsonovi dvě místa.
Kraťoučký zbytek sprintu si nejlépe „rozhodil“ pilot Trevora Carlina, Liam Lawson. 3 kola před koncem si Hughese na rovince připravil a suverénně předjel. A dobře tak učinil: již v příštím kole se otočil Armstrong, načež mu motor odumřel uprostřed zatáčky. Důsledkem byla další neutralizace, po které se závodilo již jen jediné kolo. To stačilo Vipsovi, aby odsunul Hughese na třetí pozici, čtvrtý dojel Drugovich – všichni jmenovaní se stačili včas dostat před slabého Williamse. Enzo Fittipaldi nedokázal z celého Tohuwabohu patřičně těžit a dojel jen 12.
Výsledek sprintu F2 v Džiddě:
- Liam Lawson, Carlin
- Juri Vips, Hitech
- Jake Hughes, Van Amersfoort
- Felipe Drugovich, MP
- Calan Williams, Trident
- Richard Verschoor, Trident
- Ayumu Iwasa, DAMS
- Ralph Boschung, Campos
12. Enzo Fittipaldi, Charouz Racing System