Je tomu něco přes dva roky, co jsme si se sportovním ředitelem Charouz Racing Systemu, Bobem Vavříkem popovídali mimo jiné i o budoucnosti automobilového sportu.
Vavřík ji tehdy viděl takto: „Budou závodit elektrická auta bez jezdců, řízená chlapci, dřepícími před počítači někde v tělocvičně daleko od okruhu.“
Tenkrát jsem si myslel, že to Bob vidí s naším sportem až moc černě – minulý víkend DTM na Red Bull Ringu mi v tomto ohledu ale dost nepříjemně otevřel oči. „Vavříkova perverzní vize“ je asi blíže skutečnosti (jak technicky, tak i časově), než si dovedeme představit: ITR a firma Schaeffler totiž na Red Bull Ringu v rámci svého „DTM Electric Remote Runu“ představili 1200 elektrických koní silný Demo Car, který řídil pilot DTM-Trophy Tim Heinemann, sedící o nějakých 80 km dál, ve Štýrském Hradci v prostorách partnera DTM, firmy AVL!
Dobrá, Heinemann zvládl se svým bzučícím vehiklem jen několik relativně zdrženlivých kol, než tento „automobil“ vypověděl službu – přesto mi při pomyšlení, že jednou budou startovní pole tvořit výhradně takoví roboti, šel mráz po zádech.
Zúčastněné elektronické firmy kolem Schaeffler AG a vedení DTM tento projekt myslí naprosto vážně a k demonstraci si navzájem gratulovali a děkovali. Díky i ode mne – za nic! Zabalte to a už nikdy nechci na závodní trati něco podobného vidět – nebo závodní dráhy brzy neuvidí mne…