Generální ředitel formule 1 Stefano Domenicali uvedl, že zařazení Madridu, na kterém se začne jezdit od roku 2026, do kalendáře až do roku 2035 je vzorem pro budoucí jednání o prodlužování smluv s dalšími okruhy.
Zařazení Madridu na 10 let navazuje na nedávný trend prodlužování dlouhodobých smluv, protože se vedení formule 1 snaží vnést do kalendáře určitou stabilitu. Podle slov Stefana Domenicaliho je to kvůli tomu, aby promotéři a organizátoři měli větší šanci na udržitelnost a zároveň se soustředili na dlouhodobé plánování.
Domenicali tvrdí, že smlouva s Madridem je vzorem pro budoucnost
Okruhy, kde se prohání monoposty formule 1, mívají štěstí, když se jim podaří prodloužit smlouvu o více než tři nebo čtyři roky, ale historický okruh ve Spa podepsal v říjnu loňského roku smlouvu jen na dva roky. Jiné závody však získaly mnohem delší smlouvy, například Bahrajn a Austrálie prodloužily smlouvy do roku 2036, respektive 2037.
„Jsem velice rád, že se jedná o smlouvu, která je uzavřena do roku 2035 – to je dlouhá doba. Je to cíl F1, ať už s novými, nebo zavedenými promotéry. Všem zúčastněným to umožňuje naplánovat budoucnost a investovat do budoucna, protože je to záruka pro promotéra, pro naše partnery, pro naše týmy a pro náš sport. Poskytuje všem dlouhodobou přehlednost. Pokud se podíváte do minulosti, prodlužovalo se maximálně na dva, tři nebo pět let. Nyní se všechny naše nové smlouvy ubírají směrem k tomu, aby byly vždy dlouhodobé. A pokud jsou krátkodobé, má to svůj důvod,“ řekl Domenicali o prodlužování smluv s okruhy.
Generální ředitel formule 1 také promluvil o tom, jak se Španělsko dostalo do popředí zájmu královny motorsportu poté, co přiznal, že nebylo v centru jejich zájmu. „Španělsko bylo trhem, který ještě před několika lety nebyl v centru našeho zájmu,“ říká bývalý šéf Ferrari.
„Nyní je velmi důležitý. Podepsali jsme novou smlouvu se španělskou vysílací společností DAZN minimálně do konce roku 2026. Je to příjemný problém, když se o pořádání Velkých cen zajímá více měst, z nichž se některá nacházejí ve stejné zemi. Svědčí to o hodnotě naší nabídky. Musíme se však stále soustředit na důvod našeho úspěchu a ujistit se, že nepolevíme.“
K nárůstu popularity nepochybně přispěl nejen Carlos Sainz, ale také Fernando Alonso, jemuž, jak Domenicali doufá, přidal zařazení Madrid na elánu.
„Doufám, že to bude motivace pro Carlose Sainze juniora a Fernanda Alonsa, aby zůstali silní i v nejbližší budoucnosti. Závodění je důležité, ale také technologie a udržitelnost. A madridský projekt je velmi inovativní a nápaditý,“ nechal se slyšet Ital.