Díky AlphaTauri se Ricciardo vrací zpátky do formy

Díky AlphaTauri se Ricciardo vrací zpátky do formy

Daniel Ricciardo je se svým nynějším vozem mnohem spokojenější než s tím od McLarenu. Vysvětlil, že za to může to, jak se vůz AlphaTauri chová při nájezdu do zatáčky, což více sedí jeho jezdeckému stylu.

Daniel Ricciardo byl na konci roku 2022 propuštěn z McLarenu, kde měl po dvě sezóny problém vyrovnat se svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi. Ačkoliv pro tým získal v roce 2021 vítězství, nemohl oranžovému vozu přijít na kloub. Po návratu do rodiny Red Bullu o něm šéf týmu Christian Horner prohlásil, že se ve Wokingu naučil pár špatným zvykům, které však dokázali odstranit na simulátoru. Žádostiučinění se Ricciardovi dostalo v Mexiku, kde se kvalifikoval na čtvrtém místě a závod dokončil na místě sedmém.

„Určitě je to díky nájezdu vozu do zatáčky,“ myslí si třiceti čtyřletý Australan. „Jako piloti si stěžujeme na hodně věcí, chceme trakci, chceme tohle, chceme támhleto. Pokud nejste při nájezdu do zatáčky sebevědomí, tak tam to začíná. Najedete dobře a pak vám průjezd zatáčkou pomůže z ní vyjet. Právě ta jistota, s jakou jsem zatáčel, ta byla opravdu důležitá.“

S monopostem AlphaTauri si sedl již ve svém prvním závodě sezóny v Budapešti, kde nahradil Nycka de Vriese. „Už když jsem s ním jel poprvé v Budapešti, myslím, že jsme se kvalifikovali na třinácté místo nebo tak, nebylo to to nejrychlejší auto, ale dalo mi to pocit, o kterém jsem věděl, že na něm můžu začít stavět, a začít jezdit podle svých silných stránek a cítit se trochu jako dřív.“

Sám Ricciardo přiznal, že se vozu McLarenu nedokázal přizpůsobit. „Ano, to bylo určitě něco, co mi u McLarenu nevyhovovalo, mluvili jsme o tom a já to nedokázal pochopit nebo si to srovnat v hlavě. Je příjemné, že teď můžu vůz nastavit trochu víc podle svých představ a doufám, že to je začátek konzistentněji rychlejšího AlphaTauri.“

Pro osminásobného vítěze se Velká cena Mexika jednala teprve o jeho třetí víkend ve vozu od jeho návratu do královny motorsportu. Během tréninku na Velkou cenu Nizozemska havaroval a utrpěl zlomeninu v ruce, která jej vyřadila na dalších pět závodních víkendů. V Austinu se kvůli víkendovému sprintovému formátu mohl zúčastnit jen jednoho tréninku, než bylo zavedeno pravidlo parc fermé. AlphaTauri však od doby, kdy australský pilot naposledy usedl do jejich vozu, představilo novinky na voze inspirované Red Bullem, a k úspěchům v Mexiku přispěly i změny v nastavení vozu během tréninku v Zandvoortu, které Ricciardo stihl vyzkoušet před svým zraněním.

„Abych byl upřímný, z mé strany jsme vůz oproti minulému týdnu dost změnili,“ prohlásil Ricciardo v Mexiku. „Něco jsme změnili už v Zandvoortu na druhý trénink, během kterého jsem havaroval, a z těch pár kol, které jsem odjel si vzpomínám, že na tvrdé sadě jsme byli konkurenceschopní a vlastně jsem se cítil dobře, že tohle je směr, kterým se s nastavením vozu máme začít ubírat. Ale v Austinu minulý týden jsme toho moc nevěděli, když jsme měli jen jeden trénink, takže musíte tak trochu závodit s tím, co tam máte. Byl jsem docela nadšený, že jsem mohl přijít tento víkend, vyzkoušet to a zjistit, jaké to je. Myslím, že s mým stylem řízení a jak jsem na tom s vozem to byl směr, díky kterému jsem se cítil trochu jistější. Už tak mi vůz vyhovoval, cítil jsem se v něm dobře. Tohle mě jen přimělo se do něj trochu víc opřít.“

 

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Studentka korejštiny a člověk s tisícero koníčky. Koně ji baví nejen pod kapotou. Jako malá fandila o nedělích po obídku Alonsovi, protože měl nejbarevnější auto, cestu k formulím si znovu našla i později v životě. Na Svět Formule publikuje od roku 2023.

Další články autora →