Další změny v F1 kvůli mladým fanouškům? Jezdci nesouhlasí

Další změny v F1 kvůli mladým fanouškům? Jezdci nesouhlasí

Když je něco neustále zábavné, začne být i to časem nuda. Vyjádřil se Max Verstappen k návrhu změn ve formuli 1 ze strany Stefana Domenicaliho. Podle šéfa královny motorsportu se v příštích letech F1 může dočkat navýšení sprintů, reverzního roštu či rušení tréninků a zkracování velkých cen. Cílit se tím má na mladou generaci. Podle Fernanda Alonsa jde ale o problém společnosti a není třeba nic měnit. Podobného názoru je i Esteban Ocon. Andrea Kimi Antonelli doplnil, že by to přineslo potíže s pravidly.

„Délka závodů je v pořádku. Někdy hodinu a půl, někdy blíž ke dvěma. V jiných sportech je to stejné, někdy je zápas napínavý, někdy nudný a usnete. Takový je sport. Když je něco neustále zábavné, začne být i to časem nuda,“ uvedl Verstappen. Přesto chápe, v čem Domenicali vidí prospěch potenciálních změn.

„Ano, vidím pozitiva. Lidé vydělávající víc peněz. Chápu, že pro fanoušky na okruhu je samozřejmě zajímavější vidět auta závodit než jen jezdit dokola při tréninku, ale F1 je taková od 50. let,“ dodal Nizozemec. Ví, že sport se vyvíjí, nemělo by se to ale vymknout kontrole. Sprintové závody mu stačí. Ani těch ale není zastáncem. Namísto formátů považuje za důležitější řešit, aby závodění bylo lepší a vyrovnanější.

Šéf F1 přišel s řadou nápadů na změny, díky kterým má sport být zábavnější pro mladé fanoušky. „Pořadatelé a fanoušci chtějí akci,“ uvedl Domenicali a s odvoláním na vlastní výzkumy tvrdil, že drtivá většina publika chce, aby piloti bojovali o výsledek.

„Abych to řekl narovinu, už je (fanoušky – pozn. red.) unavují volné tréninky. To je objektivní fakt, který nemůžeme ignorovat,“ řekl. Proto v současnosti vede diskuze nejen o formátech víkendů, ale také reverzním roštu či zkracování závodů i se samotnými týmy.

Fernando Alonso myšlenku zkracování závodů kvůli kratší pozornosti fanoušků odmítl. Zdůraznil, že jde o společenský problém, nikoli o problém sportu: „Je to problém společnosti a dětí, ale ne sportu, takže pravděpodobně není třeba nic měnit.“ Přirovnal to k fotbalu. I když zápas sám nevydrží sledovat 90 minut bez vyrušení, neznamená to, že by se měly zápasy zkracovat na 60 minut. Současně ale dodal, že věří Domenicaliho úsudku a rozhodnutí.

Esteban Ocon uznal, že některé závody blížící se dvouhodinové hranici, jako Singapur, by se mohly mírně zkrátit. Celkově ale považuje velké změny formátu za zbytečné. Podle něj F1 reaguje na konzumní kulturu, kde lidé chtějí stále více show. Podle Francouze je ale méně někdy více. „Velká cena je velká událost a já jsem spíš zastáncem toho, že čekání je součástí zážitku.“ Dodal, že sprinty při každém závodě po vzoru MotoGP by byly jistě extrémní.

K tématu se vyjádřil také Andrea Kimi Antonelli. Ten zmínil, že by kratší závody znamenaly obtíže s pravidly, zejména v souvislosti s počtem povinných zastávek. „Já si osobně sprintové závody užívám, protože máte přinášejí dost akce. Kratší závody by ale myslím nefungovaly. Už teď s dlouhými závody máme jednozastávkové strategie a pro kratší závody by muselo být tolik nových pravidel… s delším závodem máte také více času si závod vybudovat,“ uvažoval.

Zda k dalším změnám v královně motorsportu dojde, se dozvíme v kratší či delší budoucnosti. Otázkou však zůstává, zda se formule 1 i nadále bude proměňovat, aniž by tím riskovala pověst či značku jednoho z nejikoničtějších sportů světa.

Formule 1 je nejprestižnější motoristická soutěž na světě. Každý rok se jezdí desítky velkých cen, které sledují miliony fanoušků. Zajímá vás, jak F1 funguje, jaké jsou pravidla a co vše tento sport obnáší?

👉 Manuál F1| Co je formule 1 | Kde sledovat formuli 1 | Proč se F1 nazývá formule 1?

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

K formuli 1 jej v dětství přivedli jeho táta s bráchou, kterým vděčí za to, že mohl objevit jedinečné kouzlo formulového světa. V rámci studia se zaměřuje i na analýzu sportovního dění v médiích či na sport obecně. Ve volném čase si rád zahraje F1 na PlayStationu, sleduje sportovní živé…

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *