
Poradce Red Bullu Helmut Marko se netajil zklamáním z výsledku Júkiho Cunody ve Velké ceně Belgie. Japonský pilot sice startoval ze slibného sedmého místa, ale nakonec dojel až třináctý a znovu nedosáhl na body, které nezískal už šest závodů po sobě.
Júki Cunoda se díky novému vylepšení vozu dokázal probojovat do závěrečné části kvalifikace (Q3), kde zajel sedmý nejrychlejší čas. Jeho týmový šéf Laurent Mekies mu před kvalifikací nasadil novou specifikaci podlahy, kterou dříve testoval Max Verstappen. „Těsně před kvalifikací jsme jeho vůz vylepšili – riskovali jsme, protože se vždy snažíme vyždímat maximum z dostupných dílů,“ vysvětlil Mekies pro F1TV. „Pomohlo mu to podat opravdu silný výkon.“
Naděje však zhasly během závodu. Kvůli zmatku v komunikaci s Red Bullem dostal Cunoda pokyn k zastávce v boxech příliš pozdě – v momentě, kdy už minul vjezd do boxové uličky. Musel tak absolvovat další celé kolo na nevhodných pneumatikách, zatímco jeho soupeři již přezuli na slicky a získali na něj výrazný časový náskok.
Cunoda se kvůli tomu propadl mimo bodované pozice a zůstal uvězněný za Pierrem Gaslym, kterého se mu přes veškerou snahu nepodařilo předjet. „Bylo to velmi frustrující,“ řekl následně novinářům. „Komunikace selhala. Zavolali mě těsně před vjezdem do boxů, ale už bylo pozdě. Jedno kolo navíc na tak dlouhém okruhu má obrovský dopad. Ztratil jsem několik pozic a zůstal jsem zaseknutý za Pierrem. Snažil jsem se ho dostat, ale naše auto ztrácelo na rovinkách a prostě to nešlo. Navíc pneumatiky brzy odešly. Musíme to celé důkladně zhodnotit.“
Zatímco Gasly nakonec dokončil závod na desátém místě a získal bod, Cunoda zůstal třináctý. Helmut Marko neskrýval rozčarování: „Zastávka v boxech nebyla ideální a ztratili jsme tím pozice. Musíme zjistit, proč přesně k tomu došlo. Výsledek ze sedmého na třinácté místo rozhodně není to, co jsme očekávali.“
Ve Spa se však nedařilo ani Maxi Verstappenovi, který skončil až na čtvrtém místě. Jeho vůz RB21 byl nastaven pro mokré podmínky, jenže odložený start závodu a usychající trať tuto výhodu zcela znehodnotily. „Naše nastavení počítalo s deštěm, ale pak jsme v prvním sektoru jednoduše nestačili. Nebyli jsme skopni předjet Ferrari a i když jsme se přiblížili, McLaren byl úplně jinde,“ přiznal Marko. „Ferrari nás svým tempem překvapilo. Naše strategie ze sprintu by v těchto podmínkách fungovala lépe.“ Red Bull se však nevzdává a chystá vylepšení pro nadcházející závod v Maďarsku. „Do Budapešti přivezeme novinky. Uvidíme, co přinesou,“ uzavřel Helmut Marko.