Cunoda: Ani Red Bull nedokáže vysvětlit některé mé problémy

Cunoda: Ani Red Bull nedokáže vysvětlit některé mé problémy

Júki Cunoda se na autě trápí s několika problémy, které nedokáže pochopit. Ty mu nedokáže vysvětlit ani jeho tým. Od Helmuta Marka dostal japonský závodník ultimátum a předvést se má v následujících třech závodech.

Od povýšení do Red Bullu se Júki Cunoda trápí a nasbíral zatím jen 9 bodů. Japonský závodník je nyní pod tlakem a předvést se podle Helmuta Marka musí do Velké ceny Mexika, která se jede na konci října. Čekají ho tedy rozhodující tři závody.

Největším kandidátem na jeho pozici by byl Isack Hadjar, i když tato tvrzení Helmut Marko odmítá. Ale ani Cunoda nerozporoval, že by se do juniorského týmu Racing Bulls mohl jednou vrátit.

Cunoda ví, co musí zlepšit – tempo. V sobotních kvalifikacích už udělal pokrok a na Monze se dostal do třetí části kvalifikace, jeho tempo v závodě ale stále nestačí. A pokud jeho situaci porovnáme k situaci Sergia Péreze, tak se jedná o úplný opak. Pérez měl problémy v sobotu a v nedělním závodě dokázal ztrátu na Maxe Verstappena stáhnout.

Problémy v Monze

„Musím se soustředit na delší jízdy. V Monze jsem měl trochu poškozené auto, ale jako tým pracujeme na tom, abychom porozuměli, co je ten největší problém, který mi kazí tempo. To, co zažívám si tým ani nedokáže pořádně vysvětlit. A to je to hlavní,“ vysvětlil Cunoda.

„Co se týče kratších jízd, s těmi jsem spokojený. Myslím, že je s nimi spokojený i tým. Je jasné, že závod od závodu se k Maxovi přibližuji, i když máme trochu jiná auta,“ zdůraznil Cunoda, který většinu závodů jezdil se starou podlahou. „Byl jsem v kvalifikaci konzistentně o dvě desetiny pomalejší než Max, kromě Q3. Myslím, že už se to pořádně ukazuje a všímají si toho i lidé v týmu.

V nedělních závodech to bývá ale úplně jinak, jak ukázala Monza. S poškozením dojel Cunoda o osmdesát sekund za Verstappenem, který vyhrál závod.

Slyšel jsem, že to poškození nás stálo méně než tři desetiny za kolo, ale jak jsem říkal, už tak jsem měl problémy. Sám jsem měl různé problémy, které mi ani tým nedokázal vysvětlit, a ty problémy jsme zkoušeli řešit.“

Cunoda proto musel experimentovat s nastavením auta mnohem více, než by mu bylo po chuti.

„Museli jsme vyřešit problémy se stabilitou, což nebylo ideální, protože s tou stabilitou, co byla předtím jsem byl spokojený. Ale z nějakého důvodu to žralo pneumatiky. Do třetího tréninku jsme zkoušeli přijít na to, co to způsobovalo, ale nepřišli jsme na nic, takže jsme to museli vyřešit jinak. Moc se mi to nelíbilo a očividně to autu vzalo hodně výkonu.“

To vysvětluje, proč nemá Cunoda problémy s rychlostí na jedno kolo. Jakmile mu ale začnou pneumatiky od Pirelli dělat problém, nedokáže je udržet po celý stint.

„S delšími jízdami mám problém. Snažíme se, já i tým, abychom to nějak vyřešili. A možná jsou věci, které nemůžeme vysvětlit, ale snažím se, aby to fungovalo a snažím si to užívat.“

Seznamte se se slavnými i současnými jezdci formule 1, kteří píší historii tohoto sportu. Jména jako Max Verstappen, Lewis Hamilton, Michael Schumacher, Niki Lauda nebo třeba Emerson Fittipaldi. Objevte profily jezdců, jejich kariéru, statistiky a úspěchy.

👉 Seznam jezdců F1 | Kdo jsou nejúspěšnější jezdci F1 všech dob?

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Studentka korejštiny, kterou koně baví nejen pod kapotou. Jako malá fandila o nedělích po obídku Alonsovi, protože měl nejbarevnější auto, cestu k formulím si našla i později v životě. Najít ji můžete i na evropských okruzích, například během závodů juniorského šampionátu F4 CEZ. Pro spolupráce ji kontaktujte na kristyna.dytrtova@svetformule.cz

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *