Co děláme v zemích, ve kterých o Formuli 1 nic nevědí, přemítá Hamilton

Co děláme v zemích, ve kterých o Formuli 1 nic nevědí, přemítá Hamilton

V roce 2020 zamíří královna motorismu do Vietnamu, ve kterém o ní lidé příliš nevědí. Dá se však předpokládat, že Liberty Media ví, co dělá. Hamilton je vůči tomu skeptický a expanzi do podobných států nechápe.

Z marketingového hlediska je GP Vietnamu na předměstí Hanoje očividně výhodná, nicméně existují obavy, aby to neskončilo podobným fiaskem jako v případě Velké ceny Evropy ve Valencii.

Šéf Formule 1 Chase Carey odhalil, jakým směrem se bude Formule 1 v nadcházejících letech ubírat: „Chceme druhý závod v USA (připravuje se GP Miami, která měla být součástí kalendáře pro příští rok, ale její debut se musel odložit – pozn. red.) a chceme otevřít nové trhy a závodit v zajímavých městech.“

Díky volnému termínu, který vznikl po vypadnutí GP Miami, by si mohl dát Vettel „reparát“ před domácím publikem už příští rok. #GermanGP #F1 https://t.co/Fkwn1Aarnd

— SvětFormule.cz (@svetformule) 24. července 2018

Do toho spadá i projekt ve Vietnamu, jenže mnozí se ptají, co pohledává Formule 1 zrovna v této zemi. Lewis Hamilton by spíše uvítal, kdyby se například konala další Grand Prix v jeho domovině. V Británii se nachází další dva okruhy, na kterých se vozy F1 v minulosti proháněly– Brands Hatch a Aintree. Je ovšem jasné, že by na nich musely proběhnout úpravy, aby trať odpovídala současným standardům.

„Nejsem si jistý, jak moc důležité je pro Formuli 1 závodit v nových státech. Byl bych raději, kdybychom měli dva závody ve Velké Británii. Řekněme jeden závod v Silverstone a pak jednu městskou GP v Londýně.“

Nutno podotknout, že vedení šampionátu si už s myšlenkou uspořádat velkou cenu v ulicích hlavního města Velké Británie pohrávalo, jenže na papír se tato myšlenka už nepřenesla. Tedy alespoň prozatím. Za malou návnadu by se možná dala považovat živá F1 show, která se uskutečnila minulý rok, a že se setkala s velmi pozitivním ohlasem.

V posledních 15 letech šampionát zavítal do deseti nových destinací: Bahrajn, Čína, Singapur, Abú Zabí, Rusko a Ázerbájdžán. Nepřežily závody v Jižní Korey (2010-2013), Indii (2011-2013) a Turecku (2005-2011) a organizátoři tradičních velkých cen v Silverstonu, Hockenheimu, Monze a Spa-Francorchamps mají plné ruce práce, aby svůj okruh v kalendáři F1 vůbec udrželi. Německo muselo dokonce dvakrát – a to v letech 2015 a 2017 – udělat místo pro zemi z východu, kde nemají státy problémy do závodu investovat tučné balíky peněz.

„V Evropě máme skutečnou závodní tradici, v zemích jako je Anglie, Německo nebo Itálie, i v USA se zájem opět zvyšuje. Ale ve všech těchto zemích máme jen jeden závod ročně. Kdyby bylo po mém, pak by bylo více Grand Prix v takových státech. Vietnam jsem už navštívil. Je to nádherná země. V Indii to bylo zvláštní. Většina lidí v Indii je tak chudá,“ popisuje pětinásobný mistr světa v rozhovoru pro BBC. „Pak tu máme ten skvostný závod v noci. Mám rozporuplné pocity. Měli jsme závod v Turecku, na který nikdo nechodil. Byla to bezpochybně skvělá trať, ale měla směsnou návštěvnost.“

Hamilton přišel s poměrně lákavým návrhem, a sice vrátit elitní třídu motorsportu do ulic Berlína. Naposledy se v hlavním městě Německa závodilo na AVUSu v roce 1954. Tehdy se však tento podnik konal mimo šampionát.

 
 
 

Sieh dir diesen Beitrag auf Instagram an

Zuschauertribüne AVUS . Divácké tribuny bývalého závodního okruhu AVUS . #dtm #Formula1 #F1 #racing #motorsport #history #abandonedplaces #abandonedberlin #avus #circuit #berlinstyle #visit_berlin #berlinworld #officialfanofberlin #berlingram #srs_berlin #ig_berlin #nikonphotography #nikond3300 #nikoncz #nikondeutschland #nikon_owners #igers #igerscz #igersdeutschland #iger_vibes #photooftheday #picoftheday #adobelightroom

Ein Beitrag geteilt von Barča Goldmannová (@baru_goldmann) am Apr 20, 2018 um 12:38 PDT

„Lépe bychom udělali, kdybychom měli závod na Hockenheimu a pak závod v Berlíně. Myslím, že jít s Formulí 1 do velkých měst a za lidmi, je tou správnou cestou. Ale co děláme v zemích, ve kterých je povědomí o Formuli 1 minimální?“

Sdílejte na:
Zavřít