Carlos Sainz: Nový vůz Ferrari se v simulátoru chová jinak

Carlos Sainz: Nový vůz Ferrari se v simulátoru chová jinak

Podle Carlose Sainze se vůz Ferrari pro rok 2024 chová v simulátoru jinak, protože se tým snaží odstranit velké výkyvy ve výkonnosti, které ho v minulé sezóně brzdily. Italské stáji těsně uniklo druhé místo v Poháru konstruktérů, když po posledním závodu sezóny ztratila tři body na Mercedes.

Zatímco monopost SF-23 dokázal konkurovat v kvalifikacích, kde Carlos Sainz a Charles Leclerc získali sedm pole position, v závodě mu chybělo tempo. Trpěl také nestabilní zadní částí, kterou se tým snažil vyřešit tím, že vůz nastavil na nedotáčivý, což uškodilo zejména monackému pilotovi.

Zatímco Ferrari vyvíjí novou koncepci vozu na příští rok, který nese název 676, Carlos Sainz se domnívá, že vůz se v simulátoru jeví jinak. Na otázku ohledně pokroku odpověděl: „Myslím, že si budeme muset počkat na předsezónní testování. Myslím, že je neuvěřitelně těžké to zjistit. Vůz v simulátoru se určitě chová jinak. Ale myslím si, že dokud ho nenatankujeme do 100 kilogramů paliva a nepoužijeme pneumatiky, bude nemožné zjistit, jak se skutečně k pneumatikám chová, jak se chová k rychlosti a jak to ovlivní naše závodní tempo.“

„To se dozvíme až v Bahrajnu, až ho pustíme na trať. Do té doby se můžeme soustředit na to, abychom tomu vozu přidali výkon v aerodynamickém tunelu a snažili se ho vylepšit.“

Španělský pilot říká, že Ferrari musí být ochotné obětovat silné stránky SF-23. Jako jeho hlavní přednosti vybral jeho rychlost na rovinkách, brzdění, výkon v krátkých zatáčkách a schopnost jezdit po obrubnících. Tím by se tým měl přiblížit k Red Bullu.

Dále se domnívá, že Ferrari se nyní hodně soustředí na dosažení konzistence, aby se již neopakovaly situace ze sezóny 2023, kdy se vůz ukázal jako velmi nekonzistentní. „Pochopili jsme to a teď vše prostě přenášíme na trať a snažíme se to každý víkend maximalizovat. Myslím, že se nám to daří mnohem lépe. Je až neuvěřitelné, že k takovým výkyvům ve výkonnosti může docházet. Ale taková je dnešní formule 1. Teď se musíme zaměřit na to, abychom se ujistili, že chápeme, proč je vůz někde silný a proč slabý na jiných typech okruhů a v jiných zatáčkách.“

Španěl se i nedávno vyjádřil k budoucnosti Ferrari a věří, že se dominantnímu Red Bullu mohou přiblížit. Také s italským týmem řeší prodloužení své stávající smlouvy, která má vypršet na konci roku 2024. „Myslím, že to musí být náš realistický cíl, dohnat Red Bull. Teprve čas ukáže, zda se nám podaří snížit odstup, ale chci, aby si tým myslel, že je to možné, protože já věřím, že ano. Tomuto týmu věřím. Věřím ve schopnosti, které máme, abychom situaci změnili. Stále jsou tu okruhy, kde jsme na pole position o tři desetiny za Red Bullem.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Jako malá jsem z televize slyšela hlavně jméno Michael Schumacher. Svoji cestu k formuli 1 jsem si ale musela najít sama. Nejvíce mě baví životní příběhy pilotů, jedinečné příběhy z paddocku a kus historie, který tento sport za sebou zanechal. Ve formuli 1 je totiž možné vše.

Další články autora →