Cadillac se po motorech a převodovkách zajímá o zavěšení Ferrari

Cadillac se po motorech a převodovkách zajímá o zavěšení Ferrari

Cadillac zvažuje, že by od Ferrari kromě motorů a převodovek odebíral i zavěšení. Americký tým vstoupí do F1 v roce 2026 a v pozadí se řeší, jestli nebude mít tento tým náskok oproti konkurenci. James Vowles, Mike Krack a Laurent Mekies si to však nemyslí a shodují se na tom, že předpisy FIA pro nově příchozí tým jsou dobře regulovány.

F1 na konci listopadu oznámila, že v sezóně 2026 přibude na startovní rošt 11. tým, tím šťastlivcem je General Motors/Cadillac.

Od sezóny však 2026 začnou platit nová motorová pravidla, což by byla pro Cadillac ohromná výzva. Naštěstí pro ně tyto problémy řešit nemusí, jelikož se americká automobilka dohodla s Ferrari na dodávce motorů a převodovek. Podle Autosportu však Cadillac zvažuje, že by odebíral i zavěšení od italského týmu.

Takový krok není v F1 neobvyklý, Haas praktikuje podobný model od svého vstupu do královny motorsportu v roce 2016. Racing Bulls navíc využívá zavěšení a pohonnou jednotku od sesterského Red Bullu a Aston Martin v současné době používá zadní nápravu Mercedesu, přičemž tato smlouva letos skončí, protože tým ze Silverstone začne odebírat motory Honda.

Něco málo přes rok zbývá do debutu Cadillacu ve formuli 1, takže americký tým nemá času nazbyt. Musí postavit dva monoposty, které budou připravené soutěžit v F1. Proto Cadillac uvažuje o zavěšení Ferrari, jelikož by měli o starost méně. Místo toho může americký tým soustředit své zdroje na jiné věci, jako například na aerodynamické testy nebo náboru nových zaměstnanců.

Existuje důvod se domnívat, že Cadillac, kterému je díky předpisům umožněno využívat 115 % testování v aerodynamickém tunelu a CFD, bude mít výhodu oproti některým menším týmům, které jsou v současné době na startovním roštu.

Týmy jako Racing Bulls, Haas a Williams musí přesouvat své zdroje mezi vývojem monopostu na sezónu 2025 a na rok 2026, kdy začnou platit nová pravidla. Cadillac mezitím může zaměřit veškerou svou pozornost a veškeré aerodynamické testy, které provádí ve větrném tunelu Toyoty v Kolíně nad Rýnem, pouze na rok 2026.

Server MotorsportWeek se během VC Kataru zeptal šéfů týmů Williams, Aston Martin a Racing Bulls, zdali bude mít Cadillac opravdu nějaký náskok oproti konkurenci.

„V roce 2025 by měly spadat pod předpisy FIA ATR (předpisy na omezení času ve větrném tunelu a počtu CFD simulací – pozn. red.) a také pod rozpočtový strop. Existuje tedy nějaký náskok? Je to potenciál například pro letošní rok, kdy jsou zcela mimo jakékoliv limity, možná. Ale myslím, že je to docela dobře kontrolováno podle některých předpisů FIA. Je na FIA, aby to příští rok regulovala,“ řekl šéf Williamsu James Vowles.

Tehdejší šéf Aston Martinu Mike Krack, nyní již šéf traťových inženýrů, sdělil: „Myslím si, že je to monumentální úkol, pokusit se nyní sestavit tým pro rok 2026 s úplně jinými předpisy. Myslím, že od 1. ledna je jen 12 měsíců na to, abychom to všechno připravili a vyrobili auto. Myslím, že je to velký úkol. Takže i kdyby byl malý náskok, myslím, že se to velmi rychle vyrovná.“

S Krackem souhlasil i šéf týmu Racing Bulls Laurent Mekies, který uvedl: „Myslím, že jakkoli můžete považovat rok 2024 za prostor, kde byste mohli mít náskok, až nastane 1. leden, tak už bude všechno dobře řízeno předpisy a poté je úkol stále nesmírný.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formule 1 mě upoutala, když jsem jako malý sledoval souboje Michaela Schumachera a Fernanda Alonsa. Od té doby jsem se začal o královnu motorsportu více zajímat a propadl jsem tomu. Baví mě čtení knih o historii tohoto sportu a biografie bývalých jezdců F1.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *