Italskému týmu se v letošní sezóně nepodařilo postavit konkurenceschopný vůz, a proto se rozhodl kompletně předělat plány na monopost pro příští rok. Model Ferrari 676 bude velmi odlišný od SF-23.
Carlosovi Sainzovi se jako jedinému v této sezóně podařilo zvítězit nad Maxem Verstappenem a dominantním Red Bullem, když předvedl skvělý výkon ve Velké ceně Singapuru. I přes to, že je španělský pilot rychlý, nedisponuje takovým talentem jako Monačan Charles Leclerc, který má schopnost jít za hranice vozu a vyrovnat tím jeho nedostatky. Letos se šestkrát dostal na pódium, ale vítězství mu unikalo.
Monopost SF-23 měl mnoho nedostatků a tým se po celou sezónu snažil problémy odstranit. Při odstraňování se ale zaměřil i na shromažďování dat, která jim mohla posloužit jako pevný odrážecí bod k vytvoření nového modelu 676.
Charles Leclerc již v průběhu druhé části sezóny zmiňoval, že se Ferrari chce soustředit spíše na budoucnost, a proto se snažilo sbírat poznatky během závodního víkendu. Sběr informací zabral a v Maranellu přišli na to, kde je chyba.
Italský tým představil velkou modernizaci nových bočnic již ve Španělsku a od letní přestávky se jen zlepšoval. Největší změny přišly v Japonsku, kde tým představil novou podlahu. Rozdíly sice nebyly obrovské, ale byly velmi užitečné. Došlo ke změnám tlaku a proudění mezi pneumatikami a difuzorem.
Monačan tuto změnu ocenil a často se na ni odvolával. Tvrdí, že Ferrari se tím vydalo správným směrem, a navíc, tento směr prospěl jeho jezdeckému stylu. Tím je zřejmé, že tým z Maranella naslouchá spíše jemu a vývoj modelu 676 bude zaměřen na něj. Mladý pilot se i netají tím, že chce v příští sezóně bojovat o titul mistra světa a chce se přiblížit prvnímu Red Bullu.