V Miami bylo všechno proti Fernandu Alonsovi. Španěl měl skvělý start, díky němuž se ocitl v nejlepší desítce, přesto nebodoval, jelikož na něj později čekala sprcha penalizací. Avšak jedna podle vedení Alpinu nebyla oprávněná.
Alonso startoval z jedenácté pozice, avšak po skvělém odpichu od startovního slotu se během pár zatáček už nacházel na osmé pozici. Nicméně posléze to šlo z kopce. Nejprve dostal pětivteřinovou penalizaci za kontakt s Pierrem Gaslym z 39. kola. Druhý časový trest přišel po závodě, a to za „získání výhody“, když si zkrátil šikanu. Dle FIA totiž nezpomalil, proto mu přičetli k jeho výslednému času dalších pět vteřin, čímž přišel o devíté místo.
Španěl však tvrdí, že okamžitě na rovince zpomalil, aby výhodu smazal. To ale ředitelství závodu nestačilo, takže se propadl až na 11. pozici. S verdiktem nejsou u Alpinu pochopitelně spokojeni.
Podle šéfa týmu Otmara Szafnauera celá situace „neférová“ zejména kvůli tomu, že Niels Wittich neudal jak velkou výhodu získal. „Při další velké ceně musíme mluvit s FIA. Potřebujeme objastnění v této věci. Musíme najít způsob, jak říct: „Podívejte, musíte vrátit více času.'“
Szafnauer je přesvědčený, že Alonso udělal vše správně, protože pokud jezdec svoji pozici nepředá, tak těžko pozná, kolik získal.
„Jesltiže opusitíte trať, získáte výhodu a někoho předjedete, pak musíte zkrátka přijmout, že musíte pozici vrátít. Ale v situaci, ve které jsou za ním, jak to máte zjistit,“ ptá se Szafnauer, který naráží na to, že v daném okamžiku nezískal pozici k dobru, pouze ujel dvojici Vettel – Schumacher. „Je potřeba zpětná vazba. Myslím si, že je to zcela neférové jej posléze potrestat.“
„Závodníci byli za ním a i potom byli za ním. Za co jste ho potrestali? Jestliže měl malou výhodu, pak mu ji nechte vrátít, ale nedávejte mu pětivteřinovou penalizaci, protože byl asi dvě, tři, čtyři desetiny vpředu.“
Byť bylo před sezonou jasně řečeno, že jezdci a týmy jsou sami zodpovědni za to výhodu smazat, tak podle Szafnauera by měli v některých případech dostat zpětnou vazbu: „Bylo by fajn dostat v závodě zpětnou vazbu, ve které vám je řečeno, že jste nezpomalili dostatečně. Fernando to na rovnce dvakrát zadupl. Nevím, jestli vrátil všechen čas nebo jeho většinu, ale velkou část. A když řídí auto, musí vědět: Vrátil jsem všechno, nebo jenom něco? Bylo to dost?“