Za roli lídra týmu jsem rád, říká upřímně Gasly

Za roli lídra týmu jsem rád, říká upřímně Gasly

Pierre Gasly letos začal s týmem Alpine už svou třetí sezónu. Francouzský pilot se zamýšlí nad aktuálním ročníkem i dlouhodobým projektem svého týmu ve formuli 1.

Pierre Gasly má za sebou zajímavou cestu v královně motorsportu. Do formule 1 vstoupil jako součást rodiny Red Bullu a roky 2017 a 2018 strávil v juniorském týmu stáje z Milton Keynnes (tehdy pod názvem Toro Rosso). Po odchodu Daniela Ricciarda byl Francouz povýšen do Red Bullu, aby zde poměřil síly se svým týmovým kolegou Maxem Verstappenem.

Jako mnoho pilotů po něm zde příliš neuspěl a po pouhých 12 závodech následoval návrat do Toro Rosso. Francouzského pilot se však zlomit nenechal. Ještě v téže sezóně Gasly vybojoval fantastické druhé místo v Brazílii a v následujícím roce dokonce senzačně vyhrál na Monze. Na konci roku 2022 se Francouz rozhodl opustit rodinu Red Bullu a vsadit na kartu jménem Alpine.

Nyní Pierre Gasly již patří jednoznačně k těm zkušenějším pilotům ze současného startovního pole. V roce 2025 pilot francouzské stáje započal už svou devátou sezónu v královně motorsportu a letos prakticky sám drží svoji stáj nad vodou. Všech 20 bodů, které doposud stáj Alpine vybojovala v dosavadních 14 závodech, získal pro svůj tým právě francouzský jezdec.

V rozhovoru pro RacingNews365 byl požádán, aby porovnal tehdejšího Gaslyho z Red Bullu s Gaslym současným.

Jo, myslím, že mám větší povědomí o … mnoha věcech. Vždycky jsem měl rychlost. Pak potřebujete konzistenci, potřebujete, aby tým fungoval, musíte pracovat pro svůj tým, ale pak musí také tým pracovat pro vás. A když má tým i vy tento typ mentality, dokážete vytěžit více z týmu, více i ze sebe, více z celého balíčku atd. Takže jo, musím říct, že jsem rád, že mám v týmu více odpovědnosti a více vůdcovskou roli,“ popisuje aktuálně čtrnáctý pilot v pořadí jezdců.

Je zřejmé, že v týmu s Jackem Doohanem a Francem Colapintem na mě leží větší zodpovědnost, což se mi líbí, a také jako tým postupujeme směrem, který mi vyhovuje k tomu, abych podával co nejlepší výkony a dostával z vozu maximum,“ naznačil Gasly cestu, kterou francouzský tým vyvíjí letošní monopost A525.

Francouzský tým však v příští sezóně čeká velký krok v rámci historie své značky. Alpine (dříve Renault) se vzdá statusu továrního týmu a od roku 2026 bude využívat pohonné jednotky Mercedes.

V aktuálně probíhajícím ročníku se Alpine nachází na posledním místě v Poháru konstruktérů a ani samotný Gasly již nedoufá ve výrazné zlepšení v tomto roce. V rámci dlouhodobého projektu francouzský pilot však týmu věří a již dříve se nechal slyšet, že ve správném stroji je schopen vyhrát titul mistra světa. Šéf týmu Alpine Flavio Briatore očekává, že spolupráce s Mercedesem by mohla tým z Enstone v příštím roce dovést k vítězstvím v závodech a později i k mistrovským titulům.

Musím říct, že jsem spokojený s tím, jak spolupracuji s týmem. Jsem velmi soutěživý, a bez ohledu na výkon našeho vozu se dá říct, že je to někdy frustrující, protože samozřejmě nejsem v F1, abych bojoval o patnácté nebo desáté místo,“ posteskl si Pierre Gasly.

Ale s týmem jsem kvůli dlouhodobějšímu projektu. Věřím v tento projekt. Vím, kam směřujeme a vím, že provádíme mnoho dobrých změn. A naštěstí je to jen jeden z kroků na naší cestě, který není zrovna tím nejpříjemnějším, ale věřím, že jako tým z toho vyjdeme silnější.

Alpine, stejně jako další týmy, čeká klíčové zimní období, jelikož se v následujícím roce radikálně změní pravidla. V tom vidí samozřejmě naději i Gasly.

Mnoho věcí, které budujeme, zpochybňujeme a měníme, se nám v budoucnu určitě vyplatí. Nyní máme auto, které máme (bez vylepšení – pozn. red.) už od Barcelony. Nemůžeme očekávat, že se najednou stane zázrak, a věděli jsme to, když jsme se rozhodli pro tuto strategii pro rok 2026,“ zakončil Gasly s tím, že jeho tým se už plně soustředí na následující ročník.

Sdílejte na:
Zavřít

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *