Většina příznivců by pomocníka pro předjíždění DRS zrušila. Avšak na druhou stranu je pravda, že mnohdy bychom se právě bez DRS nedočkali tolika předjížděcích manévrů. Šéfové týmů McLaren a Mercedes se shodují v tom, že otevírání zadního přítlačného křídla při předjíždění přidává na atraktivitě závodů.
Příští rok vejdou v platnost nová technická pravidla, ovšem Drag reduction system zůstane. Tento systém pomáhá jezdcům, kteří jsou méně jak vteřinu za svým soupeřem, při předjíždění. Stačí pouze zmáčknout tlačítko a otevře se zadní přítlačné křídlo, díky čemuž se sníží přítlak.
Podle Zaka Browna nová pravidla budou mít vliv na aerodynamiku a vznik takzvaného „špinavého vzduchu“, díky čemuž bude snazší pronásledovat svého soupeře: „Co mi lidé říkají, jak uvnitř mého týmu, tak i mimo něj, tak věří, že to bude fungovat. „
Rovněž je přesvědčený, že ponechání DRS je správným krokem. „Nebudeme to však vědět, dokud nevyjedeme na trať. Proto si myslím, že je dobrý nápad zpočátku DRS nechat. A pak bychom měli – stejně jako u sprintů – nechat auta závodit a sledovat: Funguje to tak, jak se plánovalo? Bude potřeba úprava? Potřebujeme DRS? Bude potřeba kratší nebo delší čas?“
„Stejně jako u sprintů nejprve pracujeme pouze s daty a náčrty a ilustračním materiálem. Ale dokud nevyjedeme na trať, tak to nevíme,“ uvedl Brown, jehož slova cituje portál motorsport.com.
Wolff je proti zrušení DRS
Poprvé se „předjížděcí pomocník“ objevil v roce 2011 a od té doby se o něm vedou horlivé diskuze. Ačkoliv se počet předjížděcích manévrů zvýšil, tak jejich atraktivita není taková jako u „čistých“ ataků. Jiného názoru je však šéf Mercedesu Toto Wolff, který tvrdí, že „je DRS fantastickou součástí show“.
„DRS bylo zavedeno, protože vozy byly tak aerodynamicky účinné a výkonově tak blízko, že nebylo možné pronásledovat. Je to aerodynamicky nástroj, který podle mě sport zatraktivnil. Ale pokud budete moci v budoucnosti zase lépe pronásledovat, pak je DRS nadbytečné. Dnes je to však fantastickou součástí show.“