Výsledky FP3 VC Kanady: Zeď šampiónů trápila piloty, Norris první

Výsledky FP3 VC Kanady: Zeď šampiónů trápila piloty, Norris první

Na okruhu Gillese Villeneuva v Montrealu se v sobotu odpoledne jel třetí volný trénink na nedělní Velkou cenu Kanady. Týmy si vyzkoušely rozmanité simulace, přičemž nejrychlejší čas zajel Lando Norris, druhý Charles Leclerc, za nimi George Russell. Současný lídr šampionátu Oscar Piastri dostal po kontaktu se Zdí šampiónu defekt.

Třetí volný trénink byl poslední možností, kdy si piloti mohli osahat nejen vlastní vůz, ale také trať. Přesto většina z nich na okruh nevyrazila ihned, a naopak zůstávala v boxové uličce. Mezi prvními na trati však byl Lance Stroll, který havaroval ve druhém tréninku, a tak Aston Martin potřeboval získat různá data.

První časy

Domácí pilot potřeboval při vyjetí z boxů pomoc od svých mechaniků, napodruhé se však Lance Stroll zvládl dostat na závodní okruh, kde pouze zamával kanadským fanouškům a následně opět zamířil ke svým mechanikům.

Naopak měřený čas dokončil jako první Franco Colapinto, který po svém návratu do kokpitu formule 1 poněkud zaostává za očekáváním. Právě v Montrealu se tak bude – i vzhledem k narůstajícímu tlaku ze stran veřejnosti i vedení Alpinu – snažit svou formu zlepšit.

Charles Leclerc zpátky na trati

K prvním se přidal i Charles Leclerc, který byl po nehodě v úvodním tréninku nucen vynechat i ten druhý, což se Ferrari v posledním tréninku snažilo dohnat. Monačan Colapintův čas překonal, na střední směsi však patrně absolvoval závodní simulaci.

Právě maranellská stáj se v posledních týdnech a dnech ocitla pod vysokým tlakem italských médií, která přišla se spekulacemi nejen ohledně odchodu Frédérica Vasseura, ale také samotného Charlese Leclerca. Pilot s číslem 16 sice takové zprávy popřel, šéf týmu však v jednom z rozhovorů poodhalil, že dlouhodobé problémy Ferrari nemusí mít příčinu v jezdcích ani v šéfech ikonické stáje.

Astony na tvrdé směsi

Po minulém závodě ve Španělsku, kde Fernando Alonso získal své první body do šampionátu, bude španělský matador chtít svůj Aston Martin dostat opět mezi první bodovanou desítku. V první části třetího tréninku vyrazili piloti Aston Martinu na tvrdé směsi a oba se v úvodu dostali mezi první čtyři po bok Leclerca a Hamiltona.

Obávaná Zeď šampiónů a červená vlajka

Zeď u poslední zatáčky i tentokrát nadělala velké problémy. Nejprve se zde roztočil Nico Hülkenberg, který svůj monopost otřel o obávanou část okruhu nejen předním, ale i zadním křídlem. Následně zde však – i kvůli ůlomkům – svým pravým zadním kolem boural úřadující šampión Oscar Piastri. Pilot McLarenu okamžitě musel zpomalit a i s defektem dojet celé kolo, po čemž zamířil k mechanikům.

Právě kvůli těmto problémům byla vyvěšena červená vlajka. Trénink byl po první půl hodině na několik minut přerušen.

Problémy pilotů

Max Verstappen si stejně jako ve druhém tréninku stěžoval na problémy s brzdami. 15 minut před koncem byl sice úřadující mistr světa umístěn na čtvrtém místě, přesto je pro něho právě v Montrealu důležité nejen to, aby získal co nejvíce bodů do šampionátu, ale zároveň i to, aby nezískal ani jeden trestný bod. Pokud by trestný bod – například za kolizi či jiné pochybení – obdržel, nemohl by startovat v následujícím závodě.

Spokojen nebyl ani Alexander Albon, podle něho se jeho Williams choval oproti včerejšku velmi odlišně. Ve druhé zatáčce následně měl potíže Isack Hadjar, který se však po roztočení zvládl v pořádku narovnat a pokračovat v jízdě.

Závěrečné pokusy

15 minut před koncem vedl třetí trénink George Russell, který se jako první o tomto víkendu dostal pod čas 1:12,000. Pilot Mercedesu ovládl i druhý volný trénink, a tak se zdá, že Mercedes bude promlouvat do bojů o první místa v kvalifikaci, která je na programu ještě dnes ve 22:00 našeho času. Nedlouho poté však Rusella překonal Norris, čímž se McLaren vrátil zpět na vrchol. Jeho týmový kolega Oscar Piastri se po kontaktu se zdí stihl vrátit na trať až 6 minut před koncem.

Prvních devatenáct pilotů v sekundě a půl

Před posledními měřenými koly bylo startovní pole velmi blízko sebe. Pouze poslední Júki Cunoda na Red Bullu ztrácel více než jednu a půl sekundy, na základě čehož lze říct, že jeho trápení pokračuje i nadále. Velmi dobrý čas nakonec zajel i Charles Leclerc, který se dostal mezi Norrise a Russella na druhé místo.

Pozice Pilot Tým Čas Ztráta Počet kol
1 Lando Norris McLaren 1:11.799 24
2 Charles Leclerc Ferrari 1:11.877 0.078 29
3 George Russell Mercedes 1:11.950 0.151 20
4 Lewis Hamilton Ferrari 1:12.050 0.251 26
5 Max Verstappen Red Bull 1:12.072 0.273 20
6 Fernando Alonso Aston Martin 1:12.247 0.448 21
7 Kimi Antonelli Mercedes 1:12.348 0.549 21
8 Oscar Piastri McLaren 1:12.519 0.720 18
9 Carlos Sainz Williams 1:12.519 0.720 22
10 Alexander Albon Williams 1:12.573 0.774 22
11 Isack Hadjar Racing Bulls 1:12.651 0.852 22
12 Pierre Gasly Alpine 1:12.684 0.885 27
13 Liam Lawson Racing Bulls 1:12.791 0.992 27
14 Lance Stroll Aston Martin 1:12.794 0.995 28
15 Oliver Bearman Haas 1:12.825 1.026 27
16 Esteban Ocon Haas 1:12.827 1.028 22
17 Franco Colapinto Alpine 1:13.060 1.261 27
18 Nico Hülkenberg Kick Sauber 1:13.072 1.273 19
19 Gabriel Bortoleto Kick Sauber 1:13.172 1.373 22
20 Júki Cunoda Red Bull 1:13.573 1.774 14

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

K formuli 1 jej v dětství přivedli jeho táta s bráchou, kterým vděčí za to, že mohl objevit jedinečné kouzlo formulového světa. V rámci studia se zaměřuje i na analýzu sportovního dění v médiích či na sport obecně. Ve volném čase si rád zahraje F1 na PlayStationu, sleduje sportovní živé…

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *