
Na okruhu Gillese Villeneuva v Montrealu se v sobotu odpoledne jel třetí volný trénink na nedělní Velkou cenu Kanady. Týmy si vyzkoušely rozmanité simulace, přičemž nejrychlejší čas zajel Lando Norris, druhý Charles Leclerc, za nimi George Russell. Současný lídr šampionátu Oscar Piastri dostal po kontaktu se Zdí šampiónu defekt.
Třetí volný trénink byl poslední možností, kdy si piloti mohli osahat nejen vlastní vůz, ale také trať. Přesto většina z nich na okruh nevyrazila ihned, a naopak zůstávala v boxové uličce. Mezi prvními na trati však byl Lance Stroll, který havaroval ve druhém tréninku, a tak Aston Martin potřeboval získat různá data.
První časy
Domácí pilot potřeboval při vyjetí z boxů pomoc od svých mechaniků, napodruhé se však Lance Stroll zvládl dostat na závodní okruh, kde pouze zamával kanadským fanouškům a následně opět zamířil ke svým mechanikům.
Naopak měřený čas dokončil jako první Franco Colapinto, který po svém návratu do kokpitu formule 1 poněkud zaostává za očekáváním. Právě v Montrealu se tak bude – i vzhledem k narůstajícímu tlaku ze stran veřejnosti i vedení Alpinu – snažit svou formu zlepšit.
Charles Leclerc zpátky na trati
K prvním se přidal i Charles Leclerc, který byl po nehodě v úvodním tréninku nucen vynechat i ten druhý, což se Ferrari v posledním tréninku snažilo dohnat. Monačan Colapintův čas překonal, na střední směsi však patrně absolvoval závodní simulaci.
Právě maranellská stáj se v posledních týdnech a dnech ocitla pod vysokým tlakem italských médií, která přišla se spekulacemi nejen ohledně odchodu Frédérica Vasseura, ale také samotného Charlese Leclerca. Pilot s číslem 16 sice takové zprávy popřel, šéf týmu však v jednom z rozhovorů poodhalil, že dlouhodobé problémy Ferrari nemusí mít příčinu v jezdcích ani v šéfech ikonické stáje.
Astony na tvrdé směsi
Po minulém závodě ve Španělsku, kde Fernando Alonso získal své první body do šampionátu, bude španělský matador chtít svůj Aston Martin dostat opět mezi první bodovanou desítku. V první části třetího tréninku vyrazili piloti Aston Martinu na tvrdé směsi a oba se v úvodu dostali mezi první čtyři po bok Leclerca a Hamiltona.
Obávaná Zeď šampiónů a červená vlajka
Zeď u poslední zatáčky i tentokrát nadělala velké problémy. Nejprve se zde roztočil Nico Hülkenberg, který svůj monopost otřel o obávanou část okruhu nejen předním, ale i zadním křídlem. Následně zde však – i kvůli ůlomkům – svým pravým zadním kolem boural úřadující šampión Oscar Piastri. Pilot McLarenu okamžitě musel zpomalit a i s defektem dojet celé kolo, po čemž zamířil k mechanikům.
Právě kvůli těmto problémům byla vyvěšena červená vlajka. Trénink byl po první půl hodině na několik minut přerušen.
Piastri has clipped the Wall of Champions 👀
And he's got a puncture for his troubles #F1 #CanadianGP pic.twitter.com/Galcy9mvBj
— Formula 1 (@F1) June 14, 2025
Problémy pilotů
Max Verstappen si stejně jako ve druhém tréninku stěžoval na problémy s brzdami. 15 minut před koncem byl sice úřadující mistr světa umístěn na čtvrtém místě, přesto je pro něho právě v Montrealu důležité nejen to, aby získal co nejvíce bodů do šampionátu, ale zároveň i to, aby nezískal ani jeden trestný bod. Pokud by trestný bod – například za kolizi či jiné pochybení – obdržel, nemohl by startovat v následujícím závodě.
Spokojen nebyl ani Alexander Albon, podle něho se jeho Williams choval oproti včerejšku velmi odlišně. Ve druhé zatáčce následně měl potíže Isack Hadjar, který se však po roztočení zvládl v pořádku narovnat a pokračovat v jízdě.
Závěrečné pokusy
15 minut před koncem vedl třetí trénink George Russell, který se jako první o tomto víkendu dostal pod čas 1:12,000. Pilot Mercedesu ovládl i druhý volný trénink, a tak se zdá, že Mercedes bude promlouvat do bojů o první místa v kvalifikaci, která je na programu ještě dnes ve 22:00 našeho času. Nedlouho poté však Rusella překonal Norris, čímž se McLaren vrátil zpět na vrchol. Jeho týmový kolega Oscar Piastri se po kontaktu se zdí stihl vrátit na trať až 6 minut před koncem.
Prvních devatenáct pilotů v sekundě a půl
Před posledními měřenými koly bylo startovní pole velmi blízko sebe. Pouze poslední Júki Cunoda na Red Bullu ztrácel více než jednu a půl sekundy, na základě čehož lze říct, že jeho trápení pokračuje i nadále. Velmi dobrý čas nakonec zajel i Charles Leclerc, který se dostal mezi Norrise a Russella na druhé místo.
Pozice | Pilot | Tým | Čas | Ztráta | Počet kol |
1 | Lando Norris | McLaren | 1:11.799 | 24 | |
2 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:11.877 | 0.078 | 29 |
3 | George Russell | Mercedes | 1:11.950 | 0.151 | 20 |
4 | Lewis Hamilton | Ferrari | 1:12.050 | 0.251 | 26 |
5 | Max Verstappen | Red Bull | 1:12.072 | 0.273 | 20 |
6 | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:12.247 | 0.448 | 21 |
7 | Kimi Antonelli | Mercedes | 1:12.348 | 0.549 | 21 |
8 | Oscar Piastri | McLaren | 1:12.519 | 0.720 | 18 |
9 | Carlos Sainz | Williams | 1:12.519 | 0.720 | 22 |
10 | Alexander Albon | Williams | 1:12.573 | 0.774 | 22 |
11 | Isack Hadjar | Racing Bulls | 1:12.651 | 0.852 | 22 |
12 | Pierre Gasly | Alpine | 1:12.684 | 0.885 | 27 |
13 | Liam Lawson | Racing Bulls | 1:12.791 | 0.992 | 27 |
14 | Lance Stroll | Aston Martin | 1:12.794 | 0.995 | 28 |
15 | Oliver Bearman | Haas | 1:12.825 | 1.026 | 27 |
16 | Esteban Ocon | Haas | 1:12.827 | 1.028 | 22 |
17 | Franco Colapinto | Alpine | 1:13.060 | 1.261 | 27 |
18 | Nico Hülkenberg | Kick Sauber | 1:13.072 | 1.273 | 19 |
19 | Gabriel Bortoleto | Kick Sauber | 1:13.172 | 1.373 | 22 |
20 | Júki Cunoda | Red Bull | 1:13.573 | 1.774 | 14 |