
Druhý volný trénink na VC Ázerbájdžánu kralovali jezdci Ferrari. Lewis Hamilton zajel nejrychlejší čas FP2 před týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Piloti McLarenu neměli jednoduché odpoledne, Lando Norris tvrdě vrazil do bariéry a Oscar Piastri nebyl také daleko od velkých problémů.
Po úvodním opětovném seznámení se s ulicemi Baku přišel v pátek odpoledne čas na druhý volný trénink při VC Ázerbájdžánu. Do FP2 vstupovali jezdci McLarenu jako držitelé nejrychlejších dvou časů z prvního tréninku. Lando Norris zvítězil před kolegou Oscarem Piastrim, kterému sebraly problémy s pohonnou jednotkou drahocenný čas na trati.
Jezdci pokračují v objevování ideálních brzdných bodů, Leclerc dvakrát trefuje zeď
Dobré dvě úvodní minuty FP2 zůstaly všechny vozy ve svých garážích. Až stáj Kick Sauber se v ten moment svolila a vyslala postupně Nica Hülkenberga a Gabriela Bortoleta jako první monoposty na trať v rámci druhé hodinové jízdy.
Žluté vlajky zavlály již šest minut po začátku tréninku. Ty byly nicméně staženy velice rychle i přesto, že je vyvolaly dva různé incidenty, do nichž se dostali Lewis Hamilton a Liam Lawson.
Zatímco Novozélanďan se postaral o standardní výlet do únikové zóny na výjezdu z šestnácté zatáčky, dramatičtější moment potkal sedminásobného mistra světa. Hamilton tvrdě zablokoval své přední gumy a málem se potkal s bariérou na vnějšku sedmé zatáčky.
O chvíli později se pilot Haasu Oliver Bearman octl v únikové zóně u myší díry zatáčky číslo osm. Druhou žlutou vlajku FP2 si vyžádalo Britovo couvání zpět na trať.
Po patnácti minutách druhých volných jízd se na prvních dvou pozicích zabydlelo Ferrari, přičemž Charles Leclerc nejprve vedl kolegu Hamiltona předtím, než se jejich pozice prohodily. Monačan se v těchto chvílích také otřel o zeď na vnějšku třetí zatáčky.
Nelehkých situacích v úvodu FP2 neubývalo. Bortoleto zastihl jeden z mercedesů pomalu potloukající se v rychlých protahovácích na začátku dvoukilometrové zakroucené cílové rovinky. Rychle nato se Leclerc opět otřel o bariéry, tentokrát u čtvrté zatáčky a tentokrát s něco větší intenzitou. Bez ohlášení týmu přes rádio se to nyní již neobešlo.
Norris naráží do zdi, riskuje i kolega Piastri
Akce na trati kompletně ustala s tím, jak se blížil konec první půlhodinovky FP2 s Hamiltonem stále na čele. Krátkou pauzu bez kroužících monopostů utnul Franco Colapinto.
Zatímco Leclerc přežil dva kontakty se zdí, podobné štěstí se nedrželo s Norrisem. Z první doteku s bariérou v druhé zatáčce sice druhý muž celkového pořadí vzešel bez úhony, ten druhý v T4 byl však příliš moc pro Brita, jenž se dlouhé chvíle pokoušel dovézt svůj mclaren prakticky bokem.
S osudem laškoval i jeho kolega Piastri, který dovolil své pravé kola nebezpečně otřít se o měkkou tecpro bariéru u patnácté zatáčky. O pár minut později nebyl daleko do dalších problémů, když probrzdil gumy do druhé zatáčky, ze které se však nakonec dostal bezpečně.
Mimo opětovné couvání Bearmana z únikové uličky u hradu, dotek williamsu Carlose Sainze se zdí na brzdách do šestnácté zatáčky a opuštění tratě Leclerem u čtvrté zatáčky se nic dalšího významného neodehrálo. Většina jezdců dokončovala závodní simulace na různých specifikacích pneumatik a celkového pořadí tréninku nedoznalo téměř žádných prohození pozic.
Vítězem FP2 se tak po docela akcí nabité jízdě stal Hamilton před parťákem Leclercem. Piloti Mercedesu George Russell a Andrea Kimi Antonelii obsadili třetí, respektive čtvrtou pozici. Jezdci McLarenu, který v neděli může slavit historicky desátý konstruktérský titul, po vlastních „interakcích“ s bariérami skončili desátí (Norris) a dvanáctý (Piastri).
Pozice | Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Počet kol |
1 | Lewis Hamilton | Ferrari | 1:41,293 | — | 20 |
2 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:41,367 | +0,074 | 22 |
3 | George Russell | Mercedes | 1:41,770 | +0,477 | 18 |
4 | Kimi Antonelli | Mercedes | 1:41,779 | +0,486 | 21 |
5 | Oliver Bearman | Haas | 1:41,891 | +0,598 | 22 |
6 | Max Verstappen | Red Bull | 1:41,902 | +0,609 | 21 |
7 | Liam Lawson | Racing Bulls | 1:41,989 | +0,696 | 21 |
8 | Esteban Ocon | Haas | 1:42,167 | +0,874 | 22 |
9 | Alexander Albon | Williams | 1:42,177 | +0,884 | 23 |
10 | Lando Norris | McLaren | 1:42,199 | +0,906 | 7 |
11 | Carlos Sainz | Williams | 1:42,255 | +0,962 | 23 |
12 | Oscar Piastri | McLaren | 1:42,295 | +1,002 | 22 |
13 | Isack Hadjar | Racing Bulls | 1:42,443 | +1,150 | 22 |
14 | Júki Cunoda | Red Bull | 1:42,444 | +1,151 | 21 |
15 | Gabriel Bortoleto | Kick Sauber | 1:42,561 | +1,268 | 21 |
16 | Pierre Gasly | Alpine | 1:42,674 | +1,381 | 21 |
17 | Lance Stroll | Aston Martin | 1:42,771 | +1,478 | 23 |
18 | Nico Hülkenberg | Kick Sauber | 1:42,820 | +1,527 | 21 |
19 | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:42,967 | +1,674 | 23 |
20 | Franco Colapinto | Alpine | 1:43,322 | +2,029 | 21 |