Výsledky FP1 v Abú Zabí: Devět nováčků, na čele Norris

Výsledky FP1 v Abú Zabí: Devět nováčků, na čele Norris

První volný trénink v Abú Zabí absolvovalo hned devět mladých jezdců a vynechal jej Oscar Piastri. Nejrychlejší čas zajel Lando Norris, odstup Verstappena a Leclerca byl však minimální.

První volný trénink posledního závodního víkendu sezóny 2025 absolvovalo hned devět mladíků. Místo Oscara Piastriho do sedačky usedl Patricio O’Ward, ve Ferrari se vytvořila dvojice Leclerc, Leclerc. Jízdu v Red Bullu si vyzkoušel Arvid Lindblad, který od příštího roku bude jezdit v Racing Bulls, monopost Racing Bulls řídil Ayumu Iwasa. Ve Williamsu se svezl Luke Browning, Rjó Hirakawa se svezl v Haasu, Alpine povolal Paula Arona a Aston Martin dal šanci Jaku Crawfordovi a Cianu Shieldsovi.

Na trať hned po odstartování vyrazilo všech 20 monopostů. Prvním na trati byl Isack Hadjar, jako poslední vyrazil George Russell. Jezdci zkoušeli všechny směsi pneumatik, většina obula nejtvrdší obutí, Norris, Hülkenberg, Colapinto a Shields vyrazili na středně tvrdé a O’Ward obul červeně označené nejměkčí pneumatiky. Hned po prvním kole však musel k mechanikům Luke Browning, který řešil problémy s vysílačkou.

Oliver Bearman hlásil problémy, ztratil výkon. Inženýr mu odpověděl, že vidí únik a britský pilot se snažil dovézt svůj monopost do boxové uličky. Po 20 minutách byl na čele pořadí Nico Hülkenberg těsně před Norrisem a Verstappenem. Naopak na trať vyrazil Browning, který zmeškal podstatnou část tréninku.

Ve vysílačce se ozval také Arvid Lindblad, který si stěžoval na nízkou přilnavost a podělil se o pocit, že jede na ledě. To potvrdil Arthur Leclerc, který předvedl pěkný slide mimo trať. Hirakawa si zase stěžoval na poskakování v zatáčkách číslo 6 a 7. Zároveň do boxů zamířil Ardvid Lindblad, kterému mechanici dělali mnoho úkonů na monopostu.

V polovině jezdci zkoušeli rychlé pokusy na červených pneumatikách, na čelo se vyhoupl Verstappen i oba Mercedesy, Norris při prvním rychlém pokusu chytal svůj McLarem v prvním sektoru, při druhém pokusu se vyhoupl na 2. pozici s minimálním odstupem na Verstappena. Naopak na spodních pozicích se nacházeli jezdci Aston Martinu.

Dvacet minut před koncem se o přední pozice přetahovali Norris s Verstappenem, mezi nimi byy pouze tisíciny. Mezitím Ollie Bearman musel svůj Haas odstavit kvůli pokračujícím problémům s hydraulikou.

Většina pilotů přezula z červených pneumatik na jiné směsi. Max Verstappen hlásil do vysílačky, že je s monopostem něco špatně, konkrétní příčinu však neodhalil. Verstappen se nacházel na 2. pozici pouhých 8 tisícin za Norrisem. Charles Leclerc předvedl akci pro fanoušky, kterou ocenil i jeho bratr. Probrždění předvedl také Luke Browning.

Nejrychlejším byl v prvním tréninku Lando Norris před Maxem Verstappenem a Charlesem Leclercem. Z nováčků byl nejrychlejší Hirakawa v Haasu. Na spodních pozicích se nacházeli Crawford a Shields v barvách Aston Martinu.

Pozice Jezdec Tým Čas/Ztráta Počet kol
1 Lando Norris McLaren 1:24.485 27
2 Max Verstappen Red Bull Racing +0.008s 29
3 Charles Leclerc Ferrari +0.016s 27
4 Kimi Antonelli Mercedes +0.123s 29
5 Nico Hülkenberg Kick Sauber +0.144s 28
6 George Russell Mercedes +0.248s 28
7 Gabriel Bortoleto Kick Sauber +0.257s 28
8 Oliver Bearman Haas F1 Team +0.274s 14
9 Carlos Sainz Williams +0.286s 26
10 Franco Colapinto Alpine +0.370s 27
11 Rjó Hirakawa Haas F1 Team +0.449s 27
12 Isack Hadjar Racing Bulls +0.492s 30
13 Paul Aron Alpine +0.719s 26
14 Patricio O’Ward McLaren +0.761s 28
15 Arvid Lindblad Red Bull Racing +0.771s 26
16 Arthur Leclerc Ferrari +0.875s 26
17 Ajumu Iwasa Racing Bulls +0.990s 29
18 Luke Browning Williams +1.005s 18
19 Jak Crawford Aston Martin +1.404s 24
20 Cian Shields Aston Martin +1.947s 22

Formule 1 je nejprestižnější motoristická soutěž na světě. Každý rok se jezdí desítky velkých cen, které sledují miliony fanoušků. Zajímá vás, jak F1 funguje, jaké jsou pravidla a co vše tento sport obnáší?

👉 Manuál F1 | Co je formule 1 | Kde sledovat formuli 1 | Proč se F1 nazývá formule 1?

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Studentka ekonomky, kterou však velmi táhne psaní sportovních článků. V motorsportu ji nejvíce baví pokrývat cestu mladých talentů až na samotný vrchol. Kromě motorsportu píše články z hokeje, zimních sportů či tenisu.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *