Představitelé okruhu a vedení Formule 1 údajně vedou jednání.
Nürburgring patří mezi tradiční závodní tratě. Tento okruh hostil v historii Formule 1 celkem 40 velkých cen. Většina z nich byla odjeta jako Velká cena Německa, nicméně některé závody zde byly odjety jako Velká cena Evropy(1984,1995-1996,1999-2007) a v sezonách 1997 a 1998 se závodilo pod hlavičkou Velké ceny Lucemburska. V období 1951-1976(s výjimkou sezony 1960, kdy závod v kalendáři nefiguroval) se závodilo na legendární staré verzi okruhu zvané Nordschleife. Po těžké havárii Nikiho Laudy v roce 1976, ze které si trojnásobný šampion odnesl celoživotní následky v podobě popálenin, byl ovšem okruh označen za nebezpečný a vozy Formule 1 se na něm již nikdy nepředstavily. Trať se vrátila do kalendáře roku 1984, ovšem tentokrát již v nové současné podobě. Poslední velká cena se pod hradem Nürburg konala v sezoně 2013, ve které si pro své první a zatím jediné domácí vítězství dojel Sebastian Vettel, tehdy ještě pilot Red Bullu, když v závěru odolal náporu tehdejších jezdců stáje Lotus Kimiho Räikkönena a Romaina Grosjeana, kteří jej na stupně vítězů doporovodili.
Nyní ovšem svítá Nürburgringu naděje, že by se na něm mohla konat velká cena číslo 41. Údajně totiž mělo dojít k diskuzím ohledně návratu mezi vedením okruhu a majitelem Formule 1, společností Liberty Media. Tyto spekulace navíc potvrdil generální ředitel okruhu Marko Markfort: „V roce 2019 bychom rádi měli Formuli 1 zpět na Nürburgringu. To ovšem bude možné pouze za smysluplných ekonomických podmínek. Můžeme potvrdit, že již proběhly rozhovory s Liberty Media,“ vyjádřil se k možnému návratu Markfort. Nürburgringu by navíc mohla hrát do karet snaha promotéra zachovat ve Formuli 1 evropské závody. V příští sezoně se seriál vrátí po deseti letech do Francie, kde se bude závodit na konci června na okruhu Paula Ricarda v Le Castellet. Krom toho také probíhala jednání o návratu do další evropské destinace a to do tureckého Istanbulu, kde se závodilo naposledy v roce 2011. Tyto rozhovory se ovšem nepodařilo dotáhnout do úspěšného konce a realizovat. Komplikací by ovšem mohla být veliká konkurence mezi uchazeči o pořádání závodu Formule 1. Již od převzetí série Liberty Media netají, že by ráda k závodu v Austinu přidala další podniky na území USA.
Případný návrat Nürburgringu by mohl podstatně vylepšit současnou situaci Velké ceny Německa, která evidentně není moc růžová a to i přesto, že v příštím roce dojde po roční pauze k jejímu návratu do kalendáře. Finanční situace Hockenheimringu, který je od roku 2014 na pořádání této akce sám, totiž není ideální, kvůli čemuž v letech 2015 a 2017 dokonce ze závodu v Německu sešlo. Pokud by se Nürburgring skutečně vrátil, mohl by se tak stejně jako v letech 2007-2013 střídat v pořádání závodů s Hockenheimringem a mohl by tak zajistit bezpochyby tradiční motoristické zemi každoroční účast v kalendáři.