
Júki Cunoda se v áčkovém Red Bullu stále hledá a jeho výkony jsou v porovnání s Maxem Verstappenem špatné. Verstappen se ale svého týmového kolegy zastal a řekl, že není „žádné ořezávátko“.
Júki Cunoda usedl poprvé do monopostu Red Bullu na své domácí Velké ceně v Japonsku. Od té doby mu dělá problém se sžít s monopostem RB21. Není ale prvním ani posledním pilotem. Zuby si na něm vylámal Liam Lawson, v loňském roce i Sergio Pérez nebo Pierre Gasly a Alexem Albonem o pár let dříve.
Cunoda je ve své páté sezóně ve formuli 1 a konečně byl po čtyřech letech povýšen z béčkového týmu do Red Bullu. Ovšem až po neúspěšném vstupu Liama Lawsona.
Zdá se, že druhá sedačka vedle Maxe Verstappena je prokletá, protože se v ní vystřídalo množství pilotů a nikdo se Nizozemci nedokázal vyrovnat.
V Imole Cunoda havaroval, ovšem v závodě dojel aspoň na desátém místě a získal jeden bod. Pak už to šlo ale z kopce. V Monaku nebodoval a ve Španělsku se kvalifikoval až na posledním místě a v závodě se také protrápil.
Problémy druhého jezdce Red Bullu nezůstaly bez povšimnutí ani u Verstappena, který tento problém veřejně pozoroval.
„Samozřejmě se to táhne už dlouho. Možná je to také znamení,“ řekl Verstappen. Na otázku, čeho je to znamení, odpověděl: „Na to si můžete odpovědět sami.“
Sám Verstappen se k vozu RB21 staví negativně, ale v letošní sezóně s ním dokázal získat dvě vítězství, což je možná důkazem toho, jak dobrý může být i v nekonkurenceschopném voze.
„Jen nám trochu chybí přilnavost,“ řekl Verstappen médiím včetně týdeníku Motorsport po Velké ceně Španělska. „Celkový výkon prostě není takový. A my to víme. Musíme se s tím prostě smířit.“
To jistě odráží slova Cunody, který řekl, že u vozu existuje „základní omezení“. Vzhledem k vysokým standardům Red Bullu je nyní na Cunodu samozřejmě vyvíjen tlak, ale Verstappen svého týmového kolegu rychle bránil.
„Není to žádné ořezávátko, že? Když byl v Racing Bulls, vypadal ve srovnání s Hadjarem vždycky dobře. Ale jo, je to tak, jak to je.“