
Způsob, jakým se vyvíjela sezóna 2024, je důkazem toho, že boj o titul se může dramaticky zvrtnout, myslí si Max Verstappen. Chválí si tým, který i přes nepovedené páteční tréninky dokáže z auta udělat konkurenceschopný vůz.
Oscar Piastri vede v Poháru jezdců nad Landem Norrisem o 13 bodů a nad Maxem Verstappenem o 22 bodů. Verstappen minulý týden v Imole získal teprve své druhé vítězství sezóny, zdá se ale, že Red Bull se svým vozem dělá pomalu krok vpřed.
„Je to o tom, kde skončíte v posledním závodě, a my každý závod pracujeme na tom, abychom se zlepšovali a zlepšili naši situaci. Může se toho stát hodně. Kdybyste se mě zeptali loni touhle dobou, řekl bych, že vyhrajeme bez problémů. Ale pak se toho hodně změnilo,“ myslí si Verstappen.
„Asi to nebude pořád stejné až do konce sezóny. Myslím, že se pořád máme kde zlepšovat, ale to je v pořádku. Pokusíme se to zlepšit.“
„Pokud se podíváte na naše výkony z Miami a Imoly, tak asi nevypadáme tak dobře. Takže to musíme brát s klidem. Imola pro nás byla dobrým víkendem – říkám víkendem, protože pátek pro nás nebyl dobrý. Musíme se jen stále pokoušet více porozumět autu a tomu, co chceme dělat s nastavením.“
„Tohle (Monako) je úplně jiný typ tratě. Pokud se podíváte zpět na začátek sezóny, tak jsme byli pořádně kompetitivní jen ve vysokorychlostních zatáčkách. Monako není trať s takovými zatáčkami. Ohledně tohohle víkendu jsem trochu opatrnější. I když máte nejlepší vůz, bezchybně zvládnout kvalifikaci je tu velmi těžké.“
„Uvidíme, co se stane zítra a s tím budeme pracovat. Netuším, jak na tom jsme v pořadí. Historicky se nám na městských tratích moc nedařilo. Snad se nám to podaří změnit, ale kdo ví.“
Imola nebyla prvním závodem této sezóny, kdy se Red Bull v pátečních trénincích trápil a poté se v průběhu víkendu zlepšil. Verstappen si chválí to, jak tým dokáže během víkendu vůz změnit.
„Rád bych věděl, proč nemíváme tak dobré pátky. Neděláme to schválně, přísahám! Ale bylo prostě trochu těžší dostat auto do správného okénka. Myslím, že v Imole jsme se trochu více poučili a zjistili, co od auta chceme. Na městských tratích není tak lehké to extrahovat jako na Imole, ale byla to dobrá lekce. Dalo mi to sebedůvěru, abych na to mohl tlačit.“
„Hodně pracujeme na simulátoru. I když máme jezdce speciálně na simulátor, mluvíme s nimi o tom, co od auta chceme a co potřebujeme. Bohužel má naše auto poslední rok a půl, možná dva roky, docela úzké pracovní okno. Jakmile se trochu vychýlíte, je mnohem těžší ho řídit. A to se poté odrazí v tom špatném pátku. Ale tým je dobrý v analýzách a v rozhodování. Takže se nám většinou podaří situaci zlepšit – a v Imole se zlepšila dost.“