Dvojnásobný mistr světa Max Verstappen nevidí pro závodění v dešti jednoduché řešení. Zároveň ale nechce, aby formule 1 přestala v dešti závodit úplně. Souhlasí s ním i Toto Wolff, který sice vidí závodění v mokru jako problém, který ale nejde kompletně vyřešit.
Na to, jak je závodění v dešti nebezpečné minulý měsíc znovu upozornila smrtelná nehoda Dilana van’t Hoffa ve Spa. Špatná viditelnost v dešti byla hlavním důvodem nehody několika monopostů, která si vyžádala jeho život. Déšť také ovlivnil sprintový závod během Velké ceny Belgie, a ten byl po pěti formovacích kolech za safety carem zkrácen na pouhých jedenáct kol. Formovací kola měla odstranit stojící vodu na trati a omezit rozstřik vody, přesto byla ale viditelnost nízká a Pierre Gasly si stěžoval, že neviděl nic, i když měl před sebou pouze dva vozy.
Max Verstappen, který vyhrál sprint i nedělní závod, si myslí, že problémy s viditelností za mokra byly a budou vždy, i kdyby byly úspěšně zavedeny blatníky nebo chrániče proti spreji. „Vyřešit takové věci je vždy těžké. Vždy to bude problém a vždy budete mít sprej vody od kol. Blatníky na monopostech nebudou mít význam. A také od safety caru bylo příliš vody přímo na mě. Na dálnici míváte vlastně stejný problém.“
„Když jsem jezdíval ve formuli 3 a býval ve středu pole, taky jsem nic neviděl. Vždycky to tak bylo. Jen se zeptejte starších pilotů ve formuli 1, ti taky nic neviděli,“ odpověděl na otázku, co může formule 1 udělat pro to, aby se mohlo závodit v mokru. „Samozřejmě, stávají se určité nehody, které mají špatné následky a poté se o tom přirozeně začne více mluvit. Ale když se na to podíváte z tohoto úhlu, tak potom už v dešti závodit nemůžete vůbec, protože vždy budou problémy s viditelností. A to by byla škoda. Pak to bude jak v Nascaru, ti také nejezdí v dešti.“
S holandským závodníkem souhlasil i šéf Mercedesu Toto Wolff. „Myslím, že je to něco (blatníky – pozn. red.), o čem si všichni myslíme, že je to dobré pro bezpečnost a pro závodění, a když můžete za sebou v dešti jezdit blíže, to je pozitivum. Ale na druhou stranu je tu fyzika a pokud je na trati mokro a vy máte podlahu a difuzor a pneumatiky, které vytváří velký sprej vody, nemyslím si, že se toho někdy zbavíme. Mohli bychom se podívat na asfalt jednotlivých tratí, jak jde upravit, ale nemyslím si, že to se ještě řešilo. Ale rozhodně víme, že cílem je, abychom mohli v dešti závodit blíže k sobě a zároveň si uvědomujeme, že to nikdy nebude bezvadné.“