
Boj o jezdecký titul je mezi piloty čím dál intenzivnější. Max Verstappen začíná jezdce McLarenu rychle dotahovat. Bojuje se nejenom na trati, ale i mimo ni. Jak probíhal pro papájový tým víkend na Velké ceně na USA?
Komunita a soutěživost
Než na okruhu v Austinu naplno propukly rivality, odstartoval texaský víkend udělením druhé ceny F1 Allwyn Global Community Award. Program Girlstart, zaměřený na podporu dívek ve STEM oborech, se stal prvním americkým vítězem.
Sprint, který skončil nešťastně
Austin hostil čtvrtý ze šesti sprintů sezóny 2025 a jako vždy přinesl sto kilometrů plných dramat. Nejvýrazněji ale u McLarenu, kde se Lando Norris a Oscar Piastri vyřadili hned v první zatáčce po kolizi, do které byl zapojen i Nico Hülkenberg ze Sauberu. Pozdější kvalifikace na hlavní závod ale situaci trochu napravila – Norris znovu postavil svůj McLaren na druhé místo vedle Verstappena. Na otázku, zda se ze sprintu poučil něco pro nedělní závod, se Brit jen usmál: „Jo, hlavně se nenechat trefit – to je moje dnešní ponaučení!“
Zak Brown bere svůj komentář zpět
Po dvojitém DNF McLarenu ve sprintu (prvním od Brazílie 2022) si Zak Brown nebral servítky a obvinil Hülkenberga z „amatérské jízdy“. Po zhlédnutí záznamů ale změnil názor a v neděli se osobně německému jezdci omluvil přímo na startovním roštu.
„Znovu jsem to viděl a musím říct, že jsem přehodnotil svůj názor,“ řekl novinářům. „Nemůžu to házet na Nica.“
Příběh lepicí pásky
Všichni víme, že rivalita ve formuli 1 je především o špičkové technologii, přesnosti a inženýrském umu – ale občas se zvrhne i do malých her. V Austinu byl Red Bull přistižen při pokusu o „sabotáž“ zaměřenou na Landa Norrise.
Když jezdec sedí v monopostu, prakticky leží, takže má omezený výhled dopředu i do rohů. Lando s tím mívá potíže, a proto mu McLaren pomáhá páskou na zdi boxů, která slouží jako vizuální pomůcka pro správné zastavení na startovním roštu.
Mechanik Red Bullu si toho všiml a v posledních sekundách před startem se pokusil pásku odstranit. Jenže v té chvíli už neměl být na trati, což je jasné porušení pravidel.
Zatímco samotný pokus o „hru“ byl vyhodnocen jako běžné soupeření, chybné načasování bylo bráno vážněji – a Red Bull dostal pokutu 50 000 dolarů.
Rozhořel se třístranný boj
Navzdory předzávodní rošádě si Norris v závodě vedl dobře. Po startu sice ztratil druhé místo ve prospěch Charlese Leclerca, ale zvolil trpělivou strategii. Když Leclercovi v závěru odcházely pneumatiky, Norris se vrátil na druhou příčku, hned za Verstappena.
Oscar Piastri měl klidnější závod a dojel pátý, což znamená, že souboj o titul mezi jezdci se mění na bitvu tří pilotů. Pět závodů před koncem sezóny ztrácí Verstappen 26 bodů na Landa a 40 na vedoucího Oscara. Poprvé navíc přiznal, že je znovu ve hře: „Šance tam je. Teď musíme pokračovat v takovýchto víkendech až do konce. Myslím, že to bude napínavé.“
Zdroje článku:
Tisková zpráva AllwynFormule 1 nejsou jen úspěšní jezdci, ale i špičkové týmy. Ferrari, které udává tempo od samého počátku šampionátu, týmy založené závodníky jako McLaren či Williams, nebo noví šampioni Mercedes a Red Bull.