VC Rakouska: zpackaný závod Vettela a Hülkenberga, první body pro Wehrleina

VC Rakouska: zpackaný závod Vettela a Hülkenberga, první body pro Wehrleina

Okruh nacházející se v rakouském Spielbergu nám dneska připravil pořádnou podívanou. V hlavní roli: bouchlá pneumatika Sebastiana Vettela, hrdina Pacal Wehrlein, smolař Nico Hülkenberg.

Nico Hülkenberg si v sobotní kvalifikaci pojistil svým kolem parádní třetí místo, ale díky penalizaci krajana Nica Rosberga startoval z první řady vedle Lewise Hamiltona. Závod na Red Bull Ringu si za rámeček rozhodně nedá. Již v prvních metrech úvodního kola klesl o několik pozic a poté už šlo všechno z kopce. Aneb když už se něco zkazí, tak pořádně. Následně dostal penalizaci 5 sekund za překročení rychlosti v boxech a pět kol před koncem odstoupil kvůli problému s brzdami.

„Spojka nezareagovala správně, díky tomu jsem ztratil pozice,“ vysvětlil příčinu propadu po startu Hülkenberg. Jenže dalším problémem bylo to, že mu pneumatiky odcházely mnohem rychleji než ostatním, což vedlo k tomu, že musel absolvovat o zastávku navíc: „Viděli jsme, že to bude vcelku náročný závod na pneumatiky. Nečekali jsme, že kvůli nižším teplotám bude muset tolik jezdců tolikrát stavit.“

„Auto jsem nepoznával. Nenašel jsem vyvážení ani harmonii. Jsem velmi zklamaný a nemůžu z toho vzít ani moc pozitiv. Teď musíme analyzovat a pochopit, co se stalo,“ běduje Němec.

Několik kol před koncem byl rodák z Emmerichu odsouzen k odstoupení ze závodu, protože tým zpozoroval špatné vyvážení brzd, proto se z bezpečnostních důvodů rozhodli Hülkenbega odvolat: „Brzdy to vzdaly a bez brzd to je otázka bezpečnosti. Proto jsme museli zastavit. Dneska fungovalo máloco.“

„Máme jen pár dní a v pátek se zase v Silverstone pokračuje. Je to jiná trať s odlišnými gumami a proto se těším na VC Británie,“ uzavřel šestadvacetiletý závodník reprezentující Force Indii.

Stejné pocity jako Nico Hülkenberg prožívá pravděpodobně i jeho krajan Sebastian Vettel, který si VC Rakouska představoval bezesporu jinak. Ačkoliv se Němec prokousával kolo co kolo dopředu a po prvních pitstopech se dostal do vedení, tak další průběh závodu by určitě nejraději vymazal. Ferrari se snažilo Vettela na měkkých pneumatikách nechat na trati co nejdéle, jenže právě na to čtyřnásobný mistr světa doplatil. V sedmadvacátém kole mu explodovala pravá zadní pneumatika a to znamenalo jediné: konec v závodu. Tohle si k narozeninám určitě nepřál!

„Vůbec netuším, proč pneumatiky praskly. Nedávaly o sobě vědět. Nebyl tam ani jediný náznak blížícího se zničení gum,“ rozčiloval se Vettel, který dnes oslavil 29. narozeniny. „Rychlost byla stejná jako dvě nebo tři kola předtím. Přišlo to velmi nečekaně, jinak bychom bývali zajeli.“

„Viděli jsme, že u ostatních pneumatiky drží déle. To nejdřív znamenalo, že první zastávky v boxech budou na programu po pár kolech. To nebyl ale ten případ, což bylo znát. Pokoušeli jsme se zůstat na trati, jak nejdéle to bylo možné a na tom postavit náš závod. K tomu ale nedošlo. Myslím, že každý viděl, co se stalo,“ řekl Vettel, jenž svůj tým brání. Podle něj pneumatika neexplodovala kvůli chybné strategii Ferrari: „Nebyli jsme agresivní nebo hloupí.“

Hrdinou závodu na Red Bull Ringu je Pascal Wehrlein. Úřadujícímu mistrovi světa DTM se dařilo už včera, když vymáčknul ze svého Manoru maximum a vyjel si senzační 12. pozici, při čemž překonal dokonce i McLaren Fernanda Alonsa či Force Indii Sergia Péreze. Jeho „sen“ pokračoval i dnes. Velkou část závodu se držel pár pozic za body, ale závod dokončil na fantastickém desátém místě. Získal tedy svůj premiérový mistrovský bod. Pro Manor to je druhý bod v historii týmu. Ten první si připsal na konto díky Julesu Bianchimu ve Velké ceně Monaka před dvěma lety.

„Nadšení je obrovské. Tým bod slaví jako vítězství v závodu,“ zářil štěstím Wehrlein během rozhovoru s televizní stanicí Sky.

Manor špatně načasoval návštěvu boxů, což vedlo k tomu, že se jednadvacetiletý pilot vrátil na trať na samotný chvost startovního pole: „Uprostřed závodu to nevypadalo moc dobře, protože jsme měli špatné načasování druhé zastávky v boxech. Pak o kolo později vyjel Safety car a já se propadl z dvanáctého na poslední místo.“

Krátce před tím, než Safety car zajel do boxu, mohl Wehrlein dohnat ztrátu a připojit se tak zpátky do boje s ostatními. Poté začal svou stíhací jízdu se Manorem poháněním motorem od Mercedesu.

„Je to super výsledek. Na konci jsem dokonce bojoval s Bottasem ve Williamsu, to nikdo nemohl očekávat. Proto jsem všichni super šťastní,“ neskrývá své nadšení Wehrlein.

Ke konci závodu šlo o všechno. Jak on, tak tým byli přirozeně nervózní, protože byli krůček od senzace. „Řekl, že jsme v boji o body a musím si udržet svoji pozici. Protože přijel zezadu Gutiérrez s čerstvými pneumatikami. Proto mi řekl: ‚Musíš si udržet svoji pozici, pak máme šanci na body.‘ Pak jsem si pomyslel: ‚Prostě nic neříkej. Vyzkouším všechno, když to klapne, klapne to. Když ne, tak ne‘,“ popsal hektický průběh několika posledních kol.

„Měl čerstvé supersofty, a já ve srovnání s ním 40 kol staré softy. Že i přesto jsme byli schopni bojovat, bylo neuvěřitelné,“ uzavřel Wehrlein, který byl v té době na jedenácté pozici. Ke „zlatému bludišťákovi“ mu dopomohl Sergio Pérez. Mexičan totiž odstoupil v posledním kole kvůli selhání brzd.

Sdílejte na:
Zavřít