VC Itálie v Monze: Čtyřletý kontrakt za 88 milionů eur

VC Itálie v Monze: Čtyřletý kontrakt za 88 milionů eur

Monza pravděpodobně v kalendáři zůstane. Verdikt by měl padnout ještě před letní pauzou.

Spekulovalo se o tom, že by mohla být Monza nahrazena Imolou. Jak jsme již před pár dny informovali, tak se Bernie Ecclestone dokonce dohodl s majiteli Imoly, ale pro Monzu to neznamenalo úplný konec. Stále byla naděje, že se Formule 1 tam odsud zcela nevymizí.

Teď to vypadá, že se majitelé legendárního okruhu v Monze mohou připravovat na velké oslavy a my nepřijdeme o další tradiční trať. Italský Gazetta dello Sport přišel se zprávou, že prezident italského automobilového klubu ACI Angelo Stacchi Damiani podepsal s promotérem Ecclestonem čtyřletý kontrakt na roky 2017-2020. Za každý závod Brit obdrží 22 milionů eur. 

Ale je v tom háček, a to výše zmiňovaná dohoda mezi managementem trati v Imole a šéfem Formule 1. Právě okruh v Imole měl nahradit trať v královském parku. Ale této změně by nejdříve musel dát zelenou Damiani, který ale pevně podporoval Monzu. 

To se ale vůbec nezamlouvá správcům Imoly, kteří mají samozřejmě právo udělat právní kroky proti tomuto rozhodnutí, ale jsou si vědomi také toho, že všechno záleží na prezidentovi ACI.: „Všechno záleží na Angelu Sticchi Damianim,“ uvedl prezident Imoly Selvatico Estense pro italské média.„Při tom máme dohodu s Berniem. Když by neměla být Velká cena, pak to je chyba samotného Damianiho.“

„Nezbytné peníze máme, naše smlouva bude nyní sestylizována,“ popisuje Estense, který chce prokázat, že pozadí dohody s Ecclestonem týkající se pomoci Imole není falešné.

Jenže bývalí závodník Ivan Capelli se nechal slyšet, že podle všeho už prý měla být dokonce již odeslána platba do Londýna a nyní probíhají jednání s ACI z Milána. „Víme, že jsme dali dohromady balíček, který splňuje všechny požadavky. Nedělám si s tím těžkou hlavu. Nevidím žádný důvod, proč by se závod měl stěhovat do Imoly.“

Diskutovalo se také o tom, že by se mohla Monza s Imolou střídat, tak jako tomu je u Velké ceny Německa na Hockenheimringu a Nürburgringu. Ale této možnosti dal Capelli jasnou červenou.

„To vůbec nepřichází v úvahu. Monza je domovem závodů, což je z historického pohledu pochopitelné. Cíl teď spočívá v tom uzavřít smlouvu od roku 2017 do roku 2020, která by byla předčasně prodloužena do roku 2022,“ dodal Capelli.

Sdílejte na:
Zavřít