Australanovy cíle pro Velkou cenu Singapuru jsou jasné: Po třech druhých místech v řadě konečně triumfovat. Dokáže porazit Mercedesy i Ferrari?
Danielu Ricciardovi trať v Singapuru očividně náramně sedí. Od povýšení z juniorského týmu Toro Rosso do Red Bullu v roce 2014 se pokaždé objevil na pódiu. Ve své premiérové sezoně s rakouskou stájí získal třetí místo a v následujících třech letech dojel do cíle jako druhý. Na triumf na tamní trati však stále čeká.
Spolehlivost letošního Red Bullu je jak na houpačce. Jednou funguje bez problému, aby další závod na to se něco pokazilo. Zpravidla se však jedná o problém s pohonnou jednotkou od Renaultu. Přesto stál letos už dvakrát na stupínku nejvyšším, a to v Číně a Monaku. Příští týden by rád přidal po nevydařeném závodě v Itálii, kde musel odstoupit, do sbírky další triumf.
„Už čtyřikrát jsem stál na stupínku, třikrát jsem dojel do cíle druhý – teď už je nejvyšší čas, tu zatracenou věc vyhrát,“ je odhodlaný Ricciardo, který příští rok zakotví u továrního týmu Renault.
Jeho debut na trati v Singapuru byl velmi náročný, neboť neočekával, že to bude až tak fyzicky náročné. „Když jsem v roce 2011 poprvé jel na tomto městském okruhu, zažil jsem jeden z nejhorších závodů, kterých jsem se kdy zúčastnil. Fyzická námaha byla enormní, těžce jsem podcenil, jak náročné to bude,“ vzpomíná sedminásobný vítěz Velkých cen Formule 1. „Po závodě mi nebylo dobře, a byl to pocit, který už nikdy nechci zažít. Proto jsem si sobě slíbil, že od tohoto okamžiku budu do Singapuru jezdit vždy co nejlépe připravený. A to mě zatím naplňuje určitou pýchou. Pokaždé se cítím ve vrcholné formě a dobře připravený, když cestuji do Singapuru.“
pic.twitter.com/E09D6wXPa2— Red Bull Racing (@redbullracing) 17. září 2017
Díky dobré přípravě se vždy usměvavý australský závodník na výzvu, kterou okruh v Singapuru představuje, pokaždé těší, a za ty roky si jej dokonce oblíbil. Není tajemstvím, že proplétání se ulicemi v těchto „bestiích“ jej neskutečně baví.
„Jak každý ví, já městské tratě miluji. Ten pocit jezdit na hraně a jezdit tak blízko u zdí – toho se nemůžete nabažit. Singapur je první noční závod a program se vyvíjí poměrně hekticky, ale má to v sobě i něco romantického – jezdit v noci na trati a teprve ve čtyři nebo v pět ráno jít do postele,“ uzavřel devětadvacetiletý rodák z Petrhu, jemuž aktuálně patří šesté místo v šampionátu jezdců se 118 body na kontě.