V technických pravidlech došlo za posledních několik měsíců k řadě změn. Týmy budou příští rok závodit s letošními vozy, přičemž vývoj určitých komponent byl kompletně zakázán. Jiné komponenty tým vylepšovat může, ale bude si muset dát pozor na žetonový systém.
Snižování nákladů vedlo k zmražení vývoje některých komponent až do konce sezóny 2021. Jiné komponenty tým vyvíjet může, ale maximálně do 30. září.
Pro případné vylepšení určitých částí vozu bude muset tým po 30. září využít žetonový systém.
Složitost technických pravidel odráží také fakt, že Racing Point založil oddělení, které se bude novými pravidly zabývat a které bude vyhodnocovat, zda je nějaká úprava legální, nebo ne.
„Je to docela komplikované,“ prozradil technický ředitel týmu Andrew Green. „Celý systém je neskutečně komplexní a abyste si byli jistí, že pravidla neporušujete, musíte si vše pečlivě nastudovat.“
„Chápeme, z jakých důvodů byl tento krok zaveden. Musíme teď pochopit, jak se v systému orientovat a jak naložit s našimi náklady.“
„Jedná se o technické regulace, nikoliv sportovní, takže pokud se zjistí, že jsme překročili hranu v pravidlech s homologovanými komponenty, budeme vyloučeni, takže se jedná o velice vážné porušení pravidel.“
„Abychom takovým závěrům zabránili, rozhodli jsme se založit oddělení, které se bude homologovanými komponenty zabývat od prvního závodu letošního roku až po ten poslední v roce 2021.“
„Vyžaduje to opravdu hodně úsilí, pro všechny je to nové téma, nikdy jsme v podobné situaci nebyli. Navíc je potřeba vše zvládnout poměrně v krátkém časovém období. Je to výzva, ale všichni jsme na tom stejně.“
Nové oddělení přitom nebude personálně náročné, tým pověří vedením oddělení inženýry, kteří kvůli zmraženým mechanickým součástkám nemohou vyvíjet.
„Zmražené jsou především mechanické části, a jelikož jsou zmražené, můžeme do nového oddělení začlenit ty, kteří aktuálně nepracují na vývoji nových komponent,“ dodává Green.
„Musíme být opravdu pečliví a opatrní, jelikož se jedná o úplně nový faktor. Kdykoliv můžeme klopýtnout a spadnout.“