
Ve středu se v Ženevě sešla Strategická skupina F1 a zaměřila se mimo jiné i na zákaz radiové komunikace, na traťové limity či na svatozář.
Výsledky setkání Bernieho Ecclestona, prezidenta FIA Jeana Todta a šesti vedoucích týmů potěší nejednoho fanouška královny motorsportu. Probírali se nejdiskutovanější témata posledních měsíců.
Hlavním tématem byly traťové limity a rádiová komunikace. Co se týká rádiové komunikace, tak ta bude počínaje Velkou cenou Německa naprosto neomezená, vyjma zaváděcího kola, kdy zákaz bude platit i na dále. Jezdci nebudou moci dostávat jen rady ohledně nastavení spojky a předstartovních procedur.
Strategická skupina se také rozhodla zrušit tresty za překročení traťových limitů, protože je prý těžké posoudit, kdy pilot výhodu získal a kdy ne.
Velkým strašákem po estetické stránce Formule 1 byl systém ochrany hlavy Halo, tzv. svatozář, kterou několikrát testovalo Ferrari, ale i Red Bull.
Ačkoliv podle FIA byla svatozář připravena na nasazení v příštím roce a jezdci se zúčastnili během Velké ceny Maďarska detailní prezentace, kde byly uvedeny její výhody, tak konečný verdikt byl záporný. Důvody, proč nedostalo Halo zelenou, zveřejněny nebyly, ale mluví se o tom, že týmy a Ecclestone chtějí na další vylepšení více času.
Red Bull se již od začátku stavil k tomuto řešení celkem skepticky a představil svou vlastní verzi ochrany, tzv. aeroscreen. „Osobně nejsem velkým fanouškem Halo. Myslím, že je to nevzhledné řešení, kterým se snažíme vypořádat se s problémem“ uvedl šéf Red Bullu v rozhovoru pro Motorsport.com. „Spíše bych preferoval, kdyby se vzalo více času na výzkum, aby se práce odvedla pořádně, než se hnát do něčeho, co by mohlo mít jiné následky. Nejsem velkým fanouškem svatozáře a jejích omezení.“
Velkou kritiku sklidilo vedení závodu během Velké ceny Velké Británie, když byl závod na mokré trati odstartován za safety carem, který kroužil po trati dlouhých pět kol a diváci tak byli ochuzeni o klasický start.
Na začátku týdne poslali zástupci týmů Strategické skupině návrh na pevný start na začátku mokrého závodu po fázi safety caru a dočkali se kladné odpovědi.
Jak tedy bude vypadat start po safety caru teď? Pokud na začátku závodu vyjede zpomalovací vůz, stráví na trati pár kol, tak po jeho odvolání bude následovat po novu regulérní start, jaký známe ze závodů na suchu. Najedou na startovní rošt a odstartují na specifikaci gum do mokra.
Sice to ještě není potvrzeno, ale pravděpodobně nebudou piloti moci těsně před startem do boxů pro gumy do přechodných podmínek a pro nové obutí budou smět zajet až poté, co odjedou minimálně jedno kolo.