
Esteban Gutiérrez kolidoval během Velké ceny Japonska s Carlosem Sainzem, při čemž si poškodil svůj vůz. Nicméně šéf týmu Gunther Steiner Sainze za kontakt s jeho svěřencem neobviňuje, prý to byla jen přehnaná reakce. Celkový výsledek týmu byl v neděli hořkým zklamáním po vyvedené kvalifikaci, ve které se oba jezdci dostali do nejlepší desítky.
Gutiérrez se na konci dvacátého kola v poslední šikaně roztočil a poničil si přední křídlo, poté co mu v tu dobu devatenáctý Sainz ve voze Toro Rosso zavřel dveře při domnění, že ho chce Mexičan předjet. Ten se jen připravoval na útok, který chtěl provést na následující rovince za šikanou. Steiner Španěla jako viníka v tomto incidentu nevidí.
„Esteban se ho nesnažil předjet, jen se ho na to snažil připravit. Ale Sainz reagoval přehnaně, protože si myslel, že ho chce předjet, což by byla na předjíždění docela zvláštní zatáčka. Obzvlášť, když jsme nebyli o moc rychlejší,“ vysvětluje Steiner. „Esteban řekl, že brzdil (Sainz) brzo a zavřel mu dveře. Nevinil bych Sainze z toho, že udělal něco špatně.“
Pětadvacetiletý pilot zůstal na dvacáté pozici až do konce závodu, zatímco jeho týmovému kolegovi Romainu Grosjeanovi protekly body o jedno jediné místo, skončil totiž jedenáctý za oběma Williamsy, kteří na startu stáli právě za duem z americké stáje Haas.
Poprvé od vstupu do královny motorismu se oba vozy Haas dostaly do třetí části kvalifikace, tudíž není divu, že výsledek nedělního závodu v Suzuce byl pro ně hořkou pilulkou, když ani jeden z pilotů nebodoval a Francouz byl přitom bodům na dostřel.
„Povzbudivé na tom je to, že víme, co auto dokáže a my se tomu přibližujeme. Není to dobrý pocit, když dokončíte sedmkrát jedenáctí, ale dobrou věcí je, že víme, že to dokážeme. Pokud se na to podíváme, tak pět dobrých týmů je před námi s oběma vozy. Bojovali jsme s Williamsy. Nebyli jsme úspěšní jen proto, že oni využili jejich strategii (mohli si vybrat pneumatiky, na kterých se postaví na start, protože se kvalifikovali mimo top 10),“ popisuje příčiny toho, proč nebyli schopni porazit Williams.
„Nestěžuji si, raději bych byl ve třetí části a neměl tuhle možnost, protože je to vždycky risk. Byli jsme tam a byli rychlejší než oni. Jen je velmi těžké předjíždět, takže je to hořkosladké. Nic se nemění na tom, že by byl pro nás jeden bod dobrý, ale doopravdy se zlepšujeme,“ uzavřel Němec, jehož stáj se nyní nachází s osmadvaceti body na osmém místě v Poháru konstruktérů.