Sprint F3 v Maďarsku: Inthraphuvasak vítězem

Sprint F3 v Maďarsku: Inthraphuvasak vítězem

Dnes dopoledne se na maďarském Hungaroringu jel sprint formule 3. Vítězství si připral Tasanapol Inthraphuvasak, který startoval z pole position. Na druhém místě se umístil Ugo Ugochukwu a třetí skončil Charlie Wurz. Jak celý sprint probíhal?

V páteční kvalifikaci si opět vyjel pole position Rafael Câmara. Do sprintového závodu se ale otáčí první desítka a proto se startovní pole seřadilo následovně: Tasanapol Inthraphuvasak, James Hedley, James Wharton, Alessandro Giusti, Brando Badoer, Ugo Ugochukwu, Charlie Wurz, Théophile Naël, Gerrard Xie, Tuukka Taponen, Mari Boya, Rafael Câmara, Noel León, Noah Stromsted, Santiago Ramos, Brad Benavides, Tim Tramnitz, Roman Bilinski, Lauren Van Hoepen, Martinius Stenshorne, Nikola Tsolov, Ivan Domingues, Matías Zagazeta, Nicola Lacorte, Bruno del Pino, Callum Voisin, Christian Ho, Louis Sharp, Nikita Johnson, Nicola Marinangeli.

Start závodu se obešel bez kolizí, i když někteří piloti museli v první zatáčce vyjet mimo trať. Vedení si Inthraphuvasak pohlídal a odolal tlaku Jamese Hedleyho.

V 11. zatáčce došlo ke kontaktu mezi Van Hoepenem a Dominguesem, kvůli kterému byly na chvíli vyvěšeny žluté vlajky. Následně ve 13. zatáčce havaroval Giusti, který si poškodil přední zavěšení o Uga Ugochukwa a to ho poslalo do bariéry. Na trať tak vyjel safety car.

Pořeadí v 2. kole: Inthraphuvasak, Hedley, Wharton, Badoer, Wurz, Ugochukwu, Naël, Boya, Xie, León.

Van Hoepen a Domingues museli zajet do boxů a po kolizi si vyměnit svá přední křídla. Na konci třetího kola safety car skončil a závod se vrátil to závodního tempa.

Inthraphuvasak si restart pohlídal a nedal Hedleymu šanci. Naopak Ugochukwu se propracoval startovním polem vpřed – nejdříve předjel Wurze a poté i Badoera. V pátém kole vyjel Leon mimo trať a kromě polystyrenové cedule vzal i kameru.

Wharton i Hedley se začali dotírat na prvního Inthraphuvasaka a do souboje chtěl promluvit i Ugochukwu, který se nakonec dostal na třetí pozici před Whartona.

Pořadí v 8. kole: Inthraphuvasak, Hedley, Ugochukwu, Wharton, Badoer, Wurz, Naël, Boya, Xie, Taponen.

Závod nedokončil Lacorte, který ze závodu odstoupil. Ugochukwu zrychloval a dotáhl se zpět na první dvojici. Od svého inženýra také dostal informaci, že rychlostní výhodu má on a že jeho soupeřům začne odcházet tempo i pneumatiky. V páté zatáčce tak netradičně předjel Hedleyho a posunul se na druhou pozici.

Pořadí v 12. kole: Inthraphuvasak, Ugochukwu, Hedley, Wharton, Badoer, Wurz, Naël, Boya, León, Câmara.

Benavides dostal černobílou vlajku za opakované porušení traťových limitů a krátce na to opustil trať kvůli poškozenému zadnímu zavěšení. Svůj vůz naštěstí dokázal dopravit do boxů a ze závodu odstoupil.

V 16. kole pokračoval souboj o třetí místo – Hedley, Wurz a Wharton bojovali kolo na kolo. Wurz se posunul na čtvrtou pozici. Došlo také ke kolizi mezi Leónem a Naëlem, což přineslo další safety car.

Pořadí v 16. kole: Inthraphuvasak, Ugochukwu, Hedley, Wurz, Wharton, Badoer, Boya, Câmara, Naël, Xie.

Wharton dostal černobílou vlajku za opakované porušení traťových limitů. Safety car zajel do boxů těsně před posledním kolem a jezdcům tak zbylo pouze jedno ostré kolo. Pro Ugochukwa to byla poslední příležitost zaútočit na vítězství.

Inthraphuvasak skvěle restartoval, Ugo se držel těsně za ním, ale v první zatáčce probrzdil a o šanci přišel. Wurz se dostal před Hedleyho na třetí místo. V závěrečném kole ještě bojovali Boya, Badoer a Camara o pozice v top 10.

Vítězem se stal Tasanapol Inthraphuvasak!

Pozice
Jezdec – Tým
Ztráta
Body
1
T. Inthraphuvasak – Campos Racing
10
2
U. Ugochukwu – PREMA Racing
+0.820
10
3
C. Wurz – TRIDENT
+1.430
8
4
J. Hedley – AIX Racing
+4.347
7
5
J. Wharton – ART Grand Prix
+4.645
6
6
B. Badoer – PREMA Racing
+4.977
5
7
M. Boya – Campos Racing
+5.125
4
8
R. Câmara – TRIDENT
+5.500
3
9
T. Naël – Van Amersfoort Racing
+5.852
2
10
G. Xie – Hitech TGR
+6.559
1
11
T. Taponen – ART Grand Prix
+6.910
0
12
S. Ramos – Van Amersfoort Racing
+7.752
0
13
T. Tramnitz – MP Motorsport
+8.144
0
14
R. Bilinski – Rodin Motorsport
+8.619
0
15
N. Tsolov – Campos Racing
+8.918
0
16
L. Sharp – Rodin Motorsport
+9.126
0
17
N. Strømsted – TRIDENT
+9.433
0
18
C. Voisin – Rodin Motorsport
+9.988
0
19
B. Del Pino – MP Motorsport
+10.309
0
20
L. Van Hoepen – ART Grand Prix
+10.759
0
21
C. Ho – DAMS Lucas Oil
+10.992
0
22
N. Marinangeli – AIX Racing
+11.356
0
23
M. Stenshorne – Hitech TGR
+12.394
0
24
N. Johnson – Hitech TGR
+12.689
0
25
M. Zagazeta – DAMS Lucas Oil
+13.794
0
26
I. Domingues – Van Amersfoort Racing
+14.511
0

 

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 začala pravidelně sledovat v roce 2020. V únoru 2022 se připojila k redakci SvětFormule.cz a kromě psaní článků se stará i o sociální sítě. Nevěnuje se jen F1, ale i nižším sériím.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *