Sprint F2 v Rakousku: Staněk třetí a obrovské nehody

Sprint F2 v Rakousku: Staněk třetí a obrovské nehody

Sprint formule 2 ovládl Josep Maria Martí, na druhém místě se umístil Joshua Dürksen. Na třetím místě skončil český závodník Roman Staněk, pro kterého to bylo první pódium letošní sezóny. Závod ovlivnilo množství nehod a jednou byl pozastaven i červenou vlajkou.

Ve včerejší kvalifikaci získal pole position Leonardo Fornaroli, na druhém místě se umístil Victor Martins a třetí skončil Richard Verschoor. Český závodník Roman Staněk se v kvalifikaci umístil na krásném šestém místě. Staněk také dostal pro dnešní sprint nový motor.

Do dnešního sprintu na 28 kol se otáčí první desítka a některé piloty čekala penalizace z předchozího podniku. Startovní rošt tak vypadal následovně: Bennett, Dürksen, Dunne, Staněk, Martí, Cordeel, Miní, Verschoor, Martins, Fornaroli, Montoya, Mijata, Meguetounif, Crawford, Lindblad, Goethe, Browning, Maini, Esterson, Villagómez, Beganovic a Shields.

Jak Crawford zůstal při zahřívacím kole stát na startovním roštu a už se mu nepovedlo znovu rozjet. Maršálové ho museli zatlačit do boxové uličky, aby jeho tým mohl motor nastartovat.

Start se velmi nepovedl Johnu Bennettovi, který poprvé závodí na Red Bull Ringu a ještě startoval z první řady. Joshua Dürksen se hned chopil šance a převzal vedení v závodu. Na druhé místo se propracoval Roman Staněk! Ve třetí zatáčce se ale propadl za Martího. Dürsken si pomalu začínal budovat náskok a ujíždět druhému Martímu.

Velká nehoda ve třetí zatáčce! Do kolize se dostali hned 3 piloti – Luke Browning, Arvid Lindblad a Sami Meguetounif. Meguetounif se převalil přes monopost Browninga a zůstal na trati otočený vzhůru nohama. Meguetounif se snažil předjet Lindblada, ten ho ale nabral a vymrštil do vzduchu, že se ještě převalil přes monopost Luka Browninga. Všichni naštěstí vyvázli bez zranění, a to především díky systému HALO.

Během červené vlajky bylo oznámeno, že je Alex Dunne vyšetřován za ulitý start – kamerové záznamy ukázaly, že Dunne popojel.

Startovní rošt pro restart: Dürksen, Martí, Staněk, Cordeel, Bennett, Verschoor, Fornaroli, Dunne, Miní, Martins, Mijata, Montoya, Beganovic, Goethe, Maini, Esterson, Villagómez, Shields, Crawford.

Jako první vyjel Esterson, který byl oproti celému startovnímu poli o kolo pozadu, jelikož zůstal zaseknutý u nehody ve třetí zatáčce. Následně se vrátil zpět do boxové uličky. A další problém pro Dams! Také Kushovi Mainimu zhasl motor, podobně jako Crawfordovi. Byl tak týmem odtlačen a snažili se jeho vůz nastartovat – do závodu se vrátil, ale byl o dvě kola pozadu.

Odpočet kol se na chvíli změnil na časomíru, ale pak se zase vrátil odpočet kol. Piloti za safety carem odjeli jedno celé kolo a v tom dalším zamířil safety car do boxů.

Dürksen letmý start zvládl velmi dobře a lehce se utrhl Martímu. Žlutá vlajka! Ve třetí zatáčce stál vůz v protisměru. Na trať opět vyjel safety car. Dino Beganovic byl tím smolařem, jelikož dostal zezadu ránu od Olivera Goetheho. Nedokázal udržet svůj motor v chodu a závod pro něj skončil.

Alex Dunne dostal penalizaci 5 sekund za ulitý start!

Na konci sedmého kola safety car zajel do boxů a piloti se mohli konečně vrátit do závodního tempa. Dürksen si opět skvěle pohlídal start, Staněk se tlačil na Martího, ale před něj se mu dostat nepovedlo.

Oliver Goethe dostal penalizaci 10 sekund za způsobenou kolizi s Beganovicem.

Souboj sváděl Dunne a Montoya a několikrát si pozice vyměnili.

Pořadí v 10. kole: Dürksen, Martí, Staněk, Cordeel, Bennett, Verschoor, Fornaroli, Miní, Montoya, Martins.

Kush Maini dostal také pětisekundovou penalizaci za nedodržení pravidel safety caru.

Dunne bojoval s Martinsem o desátou příčku, ale předjetí se mu nepovedlo. Ve třetí zatáčce musel Martins mimo trať, aby se s Dunnem nesrazil. Tento incident byl i vyšetřován komisaři, oba ale vyvázli bez trestu. Martí se pomalu přibližoval k Dürksenovi a rozestup mezi nimi byl jen 3 desetiny. I Roman Staněk byl pod tlakem Cordeela.

Pořadí v 17. kole: Dürksen, Martí, Staněk, Cordeel, Bennett, Verschoor, Miní, Fornaroli, Montoya, Dunne.

Martí zaútočil na Dürksena a předjel ho! Jenomže Dürksen si to nenechal líbit a přejetí mu hned vrátil. Cordeel se také velmi snažil dotahovat na Staňka.

Martí to ale poslal do třetí zatáčky a do souboje se dostal i Roman Staněk! Pořadí na prvních místech tak bylo: Martí, Dürksen a Staněk. Cordeel ale také čekal na svou šanci a stále se držel těsně za Staňkem.

Pořadí 4 minuty před koncem sprintu/ve 24. kole: Martí, Dürksen, Staněk, Cordeel, Bennett, Verschoor, Miní, Fornaroli, Montoya, Dunne.

Problémy pro Verschoora – tak tak svůj monopost dobrzdil a udržel ho na trati. Roman Staněk byl ve 26. kole velmi blízko druhého Dürksena, který vypadl z DRSka Martího! Staněk zaútočil, zůstal ale zatím na třetím místě. Souboje probíhaly i mezi čtveřicí Miní, Bennett, Fornaroli a Montoya. Verschoor mimo trať v poslední zatáčce.

V posledním kole se Roman Staněk velmi přibližoval. Cordeel se ve třetí zatáčce roztočil! Roztočený Cordeel se chtěl vrátit do závodu ale narazil do něj Miní a později i Fornaroli a Bennett. Žlutá vlajka opět vlála. Naštěstí všichni piloti opět vyvázli bez zranění.

Vítězem se stal Josep Maria Martí! Třetí místo získal Roman Staněk, pro kterého to tak bylo první pódium letošní sezóny.

Pozice
Jezdec – Tým
Ztráta
1
J. Martí – Campos Racing
2
J. Dürksen – AIX Racing
+2.983
3
R. Staněk – Invicta Racing
+3.247
4
R. Verschoor – MP Motorsport
+7.265
5
S. Montoya – PREMA Racing
+8.392
6
A. Dunne – Rodin Motorsport
+14.320
7
V. Martins – ART Grand Prix
+14.371
8
R. Mijata – ART Grand Prix
+14.579
9
R. Villagómez – Van Amersfoort Racing
+18.936
10
M. Esterson – TRIDENT
+19.964
11
O. Goethe – MP Motorsport
+21.445
12
C. Shields – AIX Racing
+23.930
13
A. Cordeel Rodin Motorsport
DNF
14
G. Minì – PREMA Racing
DNF
15
J. Bennett – Van Amersfoort Racing
DNF
16
L. Fornaroli – Invicta Racing
DNF
17
K. Maini – DAMS Lucas Oil
+2 kola

 

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 začala pravidelně sledovat v roce 2020. V únoru 2022 se připojila k redakci SvětFormule.cz a kromě psaní článků se stará i o sociální sítě. Nevěnuje se jen F1, ale i nižším sériím.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *